زائران اربعین برای جلوگیری از گرمازدگی آب فراوان بنوشند

زنجان - ایرنا - رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان با اشاره به دمای بالای هوا در برخی مناطق مرزی کشور، گفت: لازم است زائران اربعین با نوشیدن مایعات کافی و پیاده‌روی در شب از گرمازدگی جلوگیری کنند.

دکتر داریوش تقی‌لو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در طول مسیر پیاده‌روی اربعین امری مهم و ضروری است افزود: بر این اساس افراد سالمند، بیماران قلبی و کودکان باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت زنجیره سرما در نگهداری مواد غذایی به خصوص مواد پروتئینی که در گرما به سرعت فاسد می‌شوند، اضافه کرد: استفاده از مواد غذایی سرد بدون نیاز به پخت و پز و همچنین مواد غذایی کنسرو شده توصیه می‌شود.

 این مسوول ادامه داد: با توجه به احتمال وجود برخی بیماری‌های عفونی مانند وبا در کشور عراق، لازم است زائران اربعین در طول مسیر، بهداشت فردی را به طور جدی رعایت کنند.

وی ضمن توصیه بر استفاده از لباس، کفش و کوله‌پشتی مناسب خاطرنشان کرد: استراحت منظم در فواصل پیاده‌روی، کمک شایانی بر حفظ سلامت افراد می‌کند و موضوعی که باید به آن توجه داشت.

 تقی‌لو به زائران اربعین توصیه کرد در صورت هرگونه نیاز به اقدامات فوری درمانی با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند و از طرفی در صورت بروز هرگونه علائم بیماری به ویژه تب، سرفه، سرماخوردگی، اسهال و استفراغ خود را به رابطین بهداشتی مستقر در مسیر و مرزها معرفی کنند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان یادآور شد: در صورت وقوع حوادث ترافیکی از جابجایی مصدومان خودداری کنند تا نیروهای امدادی و اورژانس خود را به صحنه حادثه برسانند.

وی با بیان اینکه سازمان اورژانس کشور برای ارائه خدمات مطلوب به زائران حسینی در آماده‌باش کامل قرار دارد و از تمامی استان ها و مراکز، نیرو و تجهیزات کافی به مناطق مرزی اعزام شده است خاطر نشان کرد: مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز از ۱۲شهریور، ۲۲ کارشناس اورژانس با ۶ دستگاه آمبولانس مجهز و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس را به ایلام و مرز مهران اعزام کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha