معاون وزیر آموزش و پرورش: فروش فضاهای بدون استفاده این وزارتخانه در رفع چالش‌ها موثر است

کرمان - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس مخروبه و بدون استفاده و همچنین فضاها و زمین‌هایی در کشور وجود دارد که باید به فروش برسند یا تغییر کاربری دهند تا از محل فروش آن‌ها بخشی از چالش‌های آموزش و پرورش رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمودزاده روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان افزود: ظرفیتی در این نهاد ایجاد شده که می توان از محل تبدیل به احسن کردن دارایی‌های آموزش و پرورش پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کرد.

 وی ادامه داد: در ارزیابی آموزش و پرورش استانها چند موضوع از جمله نحوه مدیریت پروژه های خیری نیمه تمام و تبدیل به احسن شدن آن‌ها را جزو شاخص‌های ارزیابی قرار داده‌ایم.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: واگذاری زمین به موسسان مدارس غیردولتی با اولویت آمار پوشش دانش آموزی، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و اعطای امکانات و تسهیلاتی برای این مدارس باید در دستور کار قرار گیرد.
وی بیان کرد: استفاده از تبصره ماده ۱۸ قانون بودجه برای موسسان مدارس غیردولتی باید در استان کرمان فعال شود و معلمان تمام وقت در مدارس غیردولتی به طور کامل و سایر معلمان این مدارس به ازای ساعت‌های کاری شان باید بیمه شوند.

محمودزاده گفت: ۱۷۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی در کشور مشغول به کار هستند.

 سخت‌گیری‌ها در بحث ایمنی مدارس به سمت مدارس غیردولتی می‌رود

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: در بحث ایمنی مدارس، سخت گیری ها به سمت مدارس غیردولتی می رود و اکنون با چالش مواجه هستند لذا باید زمین تامین شود تا بتوانند مدارس را احداث کنند.

ساخت مدرسه غیردولتی ویژه اتباع در کرمان کلید می‌خورد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: سرانه فضای آموزشی در استان کرمان پایین‌تر از کشور و در شهر کرمان پایین‌تر از این استان است و باید اولویت نخست آموزش و پرورش کرمان، ساخت مدرسه باشد و این امر از ضروریات است.

محمدرضا پوراراهیمی  خاطرنشان کرد: مدارس غیردولتی در کشور اشتغال ایجاد می‌کنند و ۲۶ هزار ۸۶۰ نفر در استان کرمان در این بخش فعال هستند لذا باید به مدارس غیردولتی کمک کنیم.
وی افزود: در بحث تبصره ۱۸ باید در سرفصل قرار داده شود تا هر جا اعتبار برای اشتغال گذاشته می‌شود، مراکز آموزشی غیردولتی لحاظ شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید فهرست تقاضای مدارس غیردولتی را به نسبت اشتغال ایجاد شده یا نگهداری اشتغال داشته باشیم تا بتوانیم کار را پیگیری کنیم.

کمبود شدید فضای آموزشی در شهر کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۲۰ درصد دانش‌آموزان این استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، گفت: کمبود شدید فضای آموزشی در شهر کرمان مشهود است، میانگین سرانه فضای آموزشی در کرمان از میانگین کشور پایین تر و در شهر کرمان نیز پایین‌تر از میانگین این استان است.

رضا رضایی افزود: ۷۴۶ مرکز آموزشی غیردولتی، یکهزارو  ۶۰۳ مرکز پیش دبستانی با پوشش ۳۴ هزار و ۹۰۶ دانش‌آموز، ۲۳۸ مدرسه هیات امنایی و ۸۸ مدرسه آموزش از راه‌دور در استان کرمان فعالیت دارند.

 وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز اتباع در استان داریم و امسال بر اساس طرح شناسایی آمار جدید حدود ۱۰ هزار نفر به این آمار اضافه می‌شود، تصریح کرد: یکهزار و ۱۱۴ مدرسه غیردولتی داریم و ۱۲۴ هزار و ۱۱۶ دانش آموز هم در دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که با احتساب دانش‌آموزان پیش دبستانی این آمار به بیش‌از ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha