۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۳۶
کد خبر: 84877883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دلایل افزایش قیمت نهال خرما پیارم کوچک در اهواز

۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۳۶
کد خبر: 84877883
دلایل افزایش قیمت نهال خرما پیارم کوچک در اهواز

از گذشته تا به حال تولید و مصرف خرما در کشور رایج بوده و خرمای پیارم یکی از درختانی است که بصورت نهال قابل کشت و نگهداری در آپارتمان می باشد. قیمت نهال ها تابع مواردی است که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم روی آن تاثیر می گذارند.

اگر هم اکنون در فکر کاشت نهال کوچک درخت خرما در گلدان می باشید بهتر است درباره مراحل انجام این کار هم اطلاعاتی داشته باشید. اگر بخواهید با هسته این کار را انجام بدهید ابتدا باید هسته خرما را به مدت چند روز درون آب سرد قرار دهید تا به خوبی نم دار شود و سپس برای چند روز در میان یک دستمال نم ناک و تمیز قرار دهید تا جوانه کوچکی بزند و آن را بکارید و مثل بقیه گیاهان که نیاز به مراقبت و ایجاد یک بستر کاملا مناسب دارد شرایط را برای رشد آن فراهم کنید.

بهتر است بدانید ریسک انجام این روش برای کاشت نهال خرما کوچک بسیار بالا است اگر هسته ای که کاشته اید نر باید درخت به شما ثمری نخواهد داد و در آن صورت تمام زحمات شما بی نتیجه خواهد ماند اما روش دیگری مکه می توانید بدون شک مطمئن به ثمر دادن درخت باشید این است که از پاجوش چند ساله استفاده کنید، پاجوش همان جوانه هایی است که روی ساقه درخت و یا ریشه آن می روید و باید دقت کنید هنگام جدا کردن آن هیچ گونه ترکی روی آن نیوفتد و کاملا صاف آن را جدا کنید.

قیمت نهال خرمای مجول

قیمت خرمای مجول تا حدودی از انواع دیگر کمی بالاتر است ولی قیمت نهال خرمای مجول را می توان با قیمتی پایین تر تهیه کرد.

خرمای مجول خواص بسیار زیادی دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به چند مورد اشاره کرد:

بالا رفتن انرژی: خرما منبع بسیار غنی از انرژی است و زمانی‌ که شما وقت کافی برای خوردن غذا ندارید و به‌ دنبال چیزی هستید که بتواند انرژی شما را چند برابر کند خرمای مجعول می ‌تواند بهترین گزینه باشد و دقیقاً چیزی است که در آن لحظه می ‌تواند انرژی به شما کمک کند.

دلایل افزایش قیمت نهال خرما پیارم کوچک در اهواز

همانطور که می دانید قیمت نهال خرما متفاوت می باشد و میوه این نهال از خواص بسیاری برخوردار می باشدخرمای مجهول قند زیادی نسبت‌ به دیگر میوه‌ها دارد به طوری که گلوکز، ساکارز و فروکتوز که در این خرما وجود دارد احساس خواب ‌آلودگی و خستگی را از شما دور می‌ کند و به ‌سرعت به بدن شما انرژی کافی می‌ بخشد و می‌ توانید به‌ جای قهوه اسپرسو تنها چند عدد خرما مجول را مصرف کنید.

کاهش کلسترول: این نوع خرما کلوته ریز کلسترول بد بدن شما را به‌ شدت کاهش می‌ دهد و مانع از بروز حملات قلبی سکته مغزی یا بیماریهای قلبی می‌ شود و آن ‌هم تنها به دلیل وجود لیپوپروتئین در آن می‌ باشد.

خرمایی مجهول بسیار برای قلب مفید است و کسانی که ناراحتی قلبی دارند به‌ راحتی می ‌توانند آن را مصرف کنند.

نهال خرمای پیارم

نهال خرما کوچک ظریف سیاه پیارم از تجاری ترین نوع خرما بوده و بسیار مناسب صادرات می باشد به علت زیبایی منحصر به فرد و کیفیت فوق العاده ی آن که دارای قند کاملا طبیعی می باشد.

شاید لازم باشد بدانید که در صورت پا جوش زدن این نهال تا حدود ۱۰ سال نیاز به زمان داشته تا این نهال به ثمر رسیده و به مرحله ی محصول دهی برسد.

فصل محصول دهی این نهال از اواخر فروردین تا پایان اردیبهشت بوده و نیز بعد از محصول دهی به مدت یک ماه زمان گرده افشانی این درخت می باشد.

خرما از بیشترین حجم زیر کشت در ایران برخوردار بوده به طوری که تا کنون بیش از ۲۳۰ هزار هکتار از مزارع کشور، این درخت را پرورش داده و کشاورزان توانسته اند حجم زیادی از این محصول را تولید و به بازارهای جهانی برسانند که شاید بتوان گفت که از بزرگ ترین محصولات خوراکی ایران همین خرما می باشد.

دلایل افزایش قیمت نهال خرما پیارم کوچک در اهواز

فروش و کاشت نهال خرما پیارم در مراکز زیادی صورت می گیرد که امکان خرید تکی و انبوه آن برای اکثر افراد مهیا بوده و در صورت فراهم نمودن شرایط لازم از جمله خاک مرغوب و هوای شرجی امکان به بار نشستن آن ممکن می باشد.

در حال حاضر ۶ استان کشور شامل خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و هرمزگان امکان کشت با کیفیت این محصول وجود داشته که انواع خرمای پیارم در این استانها کشت می شود و نیاز بازارهای داخلی و خارجی را مرتفع نموده اند.

علاوه بر مصرف خود خرما جهت شیرین نمودن نوشیدنی می توان از آن جهت ساخت نوشیدنی و انواع اسموتی استفاده نمود که اثرات و خواص آن را دو چندان می نماید از جمله ی آن اسموتی خرما و موز می باشد که در صورت مصرف آن، شما از خواص موز و خرما به صورت همزمان استفاده می نمایید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha