بحران انرژی در اروپا ادامه حیات صنایع فلزی در این قاره را تهدید می‌کند

تهران- ایرنا- انجمن تولیدکنندگان فلز اروپا در نامه‌ای به رییس کمیسیون اتحادیه اروپا نوشت با ادامه روند افزایشی‌ بهای انرژی حیات صنایع تولیدی فلز در اروپا مورد تهدید قرار گرفته و تاکنون ۵۰ درصد ظرفیت تولید آلومینیم در این منطقه غیر فعال شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، یورومتاکس (Eurometaux) اعلام کرد: اتحادیه اروپا برای ادامه‌ فعالیت بخش‌های تولیدی در صنایع فلز در منطقه لازم است هزینه‌ انرژی را کاهش دهد. چرا که توقف تولید در این عرصه وابستگی به واردات را تشدید می‌کند.

یورومتاکس که انجمن تولیدکنندگان محصولات فلزی غیر آهنی، معدنچیان و کارخانه‌های ذوب در اروپاست در نامه‌ای به «اورسولا فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا نوشت: تاکنون حدود ۵۰ درصد تولید آلومینیونم و روی در منطقه به علت بحران انرژی از مدار خارج شده‌است.

انجمن تولیدکنندگان فلز اروپا تاکید کرد: بحران انرژی «حیات» صنایع فلزی اروپا را تهدید می‌کند.

بر اساس این گزارش، قرار است وزیران اتحادیه اروپا در روزهای آتی (۹ سپتامبر) حول اقدام‌های ضروری به منظور کنترل شیب افرایشی بهای گاز و انرژی که تاکنون آسیب‌های جدی به صنایع در اروپا وارد کرده‌است، گفت‌وگو کنند.

یورومتاکس درخواستی مبنی بر تامین بودجه‌ ۵۰ میلیون یورویی از طرف کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای حمایت از شرکت‌ها و صنایع تولیدی در برابر هزینه‌های بالای انرژی را به این اتحادیه ارایه کرده‌است. همچنین این انجمن تخصیص یک بودجه‌ فوق‌العاده به منظور کمک به صنایع متمرکز بر انرژی را از اتحادیه اروپا خواستار شده ‌است.

در این نامه آمده است: واردات انواع فلز به جای تامین نیاز آن در داخل بر انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌افزاید. برای مثال تولید روی در چین ۲.۵ برابر بیشتر از تولید آن در اروپا گاز کربن دی‌اکسید منتشر می‌کند.

در این میان رویترز در گزارشی دیگر با اشاره به سیاست‌های دوگانه غربی‌ها در برابر روسیه نوشت: آمریکا و اتحادیه اروپا به رغم حمایت گسترده دیپلماتیک و نظامی از اوکراین و تحریم‌ها علیه مسکو واردات آلومینیوم و نیکل روسیه را افزایش داده‌اند.

بنابر این گزارش در طول چهار ماه پس از آغاز عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین، اتحادیه اروپا بزرگترین واردکننده آلومینیوم خام از روسیه بوده است و در سه ماه گذشته بیش از ۷۸ هزار تن در هر ماه واردات آلومینیوم از روسیه داشته که ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

در ۲۴ فوریه (۵ اسفند سال گذشته) روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از آنها در برابر تشدید حملات نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

غرب و متحدانش با تحمیل تحریم‌های جامع علیه روسیه نسبت به عملیات ویژه مسکو واکنش نشان داده‌اند و اتحادیه اروپا متعهد شده است به وابستگی خود به منابع انرژی روسیه پایان دهد.

تحریم های اعمال شده توسط غرب منجر به اختلال در زنجیره تامین و افزایش قیمت کالاها در سراسر جهان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha