سرمربی تیم والیبال دختران: کمپدلی متخصص رده‌های پایه است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر گفت: مربیان خارجی باید سطح بالایی داشته باشد؛ «الساندرا کمپدلی» سرمربی خوبی است اما بیشتر در رده پایه تخصص دارد.

میترا شعبانیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره کسب عنوان هفتمی تیم ملی والیبال زنان در جام کنفدراسیون آسیا، اظهار داشت: کسب نتیجه در این رقابت‌ها اهمیت زیادی دارد. در دوران گذشته و در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ هفتم و هشتم شدیم و تنها یک عنوان ششمی داشتیم.

وی افزود: ملی‌پوشان برابر چین و ژاپن خوب بازی کردند. وقتی تحولی در والیبال ایجاد می‌شود و مربی خارجی استخدام می‌شود، همه انتظار دارند تا دختران دو یا سه پله حداقل در آسیا صعود کنند.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر با تاکید بر اینکه تیم ملی والیبال زنانباید  برنامه بلند مدت داشته باشد، یادآور شد: اگر می‌خواهند از بازیکنان با تجربه بهره ببرند، تکلیف را مشخص کنند و تیم را با تجربه و پرقدرت ببندند. اگر می‌خواهند تا از بازیکنان جوان استفاده کند، نباید دنبال نتیجه باشند. در انتخابی المپیک تیم ملی را جوانگرایی کردیم و بازیکنان زیر ۲۳ سال راهی این رقابت‌ها شدند.

وی ادامه داد: تیم‌های خوب با ترکیب اصلی در این رقابت‌ها شرکت کردند و به دنبال کسب سهمیه بودند و بازیکنان ما هم بد بازی نکردند و نمایش آنها برابر این تیم‌ها قابل قبول بود. اگر قرار است برنامه‌ریزی برای والیبال زنان و حتی حضور مربی داخلی و خارجی مد نظر است، باید بلندمدت باشد.

شعبانیان عنوان کرد: اگر سرمربی را از خارج از کشور می‌آورند باید سطح بالایی داشته باشد. الساندرا کمپدلی سرمربی خوبی است اما بیشتر در رده پایه تخصص دارد.

وی درباره عدم کسب نتیجه تیم ملی والیبال زنان برابر تیم های مطرح آسیا با ترکیب غیراصلی، گفت: ژاپن، چین، کره جنوبی و تایلند چهار تیم مطرح آسیا هستند که در سطح جهانی بازی می‌کنند و در مسابقات آسیایی از ترکیب اصلی خود استفاده نمی‌کنند. در بخش مردان هم اینگونه است و ایران تیم اصلی را راهی مسابقات قهرمانی آسیا نمی‌کند.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر خاطرنشان کرد: در واقع این کشورها بازیکنان جوان‌تر را برای کسب تجربه به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌کنند. این فرصت خوبی است تا این تیم‌ها را شکست دهیم. شاید ترکیب تیم ژاپن و چین جوان باشد اما در هر صورت جزو تیم‌های مطرح آسیا هستند. اگر ملی‌پوشان برابر این تیم‌ها بازی کنند، اعتماد به نفس آنها بالا می‌رود.

تیم ملی والیبال زنان ایران امسال ششمین حضور خود در جام کنفدراسیون آسیا تجربه کرد و برای دومین بار جایگاه هفتم جام کنفدراسیون زنان آسیا را به خود اختصاص داد. این مسابقات امسال در فیلیپین برگزار شد.

رتبه ششمی در سال ۲۰۱۶، سه رتبه هشتمی در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ و دو جایگاه هفتمی سال ۲۰۱۴ و ۲۰۲۲ ماحصل حضور والیبال زنان ایران در این مسابقات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha