امام جمعه کرمانشاه: مرز خسروی برای تردد همیشگی زائران عتبات عالیات باید باز بماند

قصرشیرین- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، خسروی را مرزی قدیمی، ۱۰۰ ساله و مقدم بر همه مرزها دانست و گفت: این مرز از دیرباز محل تردد زوار و محلی برای رونق تجارت بوده و برای تردد همیشگی زائران عتبات عالیات باید باز بماند.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما چهارشنبه شب در جلسه قرارگاه اربعین استان در محل پایانه مرزی خسروی، افزود: جمعیت زیاد زوار که اکنون در مرز خسروی است باید بیش از این باشد و این مرز همواره باید برای تردد زائران همیشگی باز بماند.

وی اظهار داشت: متولیان امور و مدیران وظیفه سنگینی دارند و از تمامی مدیران، موکب داران و همه دستگاه ها و نهادها و دست اندرکاران که به میدان آمده اند و وظیفه سنگینی دارند، قدردانی می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: خدای متعال را شاکریم  که امسال مرز خسروی باز شد  و همه باید خادم زوار امام حسین(ع) باشیم.

آیت الله علما تصریح  کرد: اگر تمام روسای جمهور دنیا جمع شوند نمی‌توانند چنین حرکت جمعیتی ۲۰ میلیونی را که در اربعین حسینی به صورت خودجوش در کربلا جمع می شوند، راه بیندازند و این به برکت امام حسین (ع) است.

خسروی نزدیکترین مرز به کربلای معلی

به گزارش ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به حلب و سپس ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha