۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 84881675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسیدگی به پرونده‌های توام با خشونت و ناامنی در اردبیل تسریع می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: به پرونده‌های مرتبط با اقدامات توام با خشونت ، عنف و ناامنی اجتماعی و روانی برای شهروندان در شعب ویژه با فوریت رسیدگی رسیدگی و در حکم محاربه تلقی کردن این نوع اقدامات، از قرار بازداشت موقت برای تامین کیفری استفاده خواهد شد.

به گزارش ایرنا از دادگستری اردبیل ، جلال آفاقی روز پنجشنبه در نشست با معاونین اجتماعی دادگستری، نیروی انتظامی و عملیات و اجتماعی سپاه استان با اعلام تقویت کمیته کنترل مجرمان حرفه‌ای در دادگستری برابر بخشنامه قوه قضاییه، از تشدید اقدامات قضایی در خصوص این گونه جرایم خبرداد.

وی ادامه داد: برابر تصمیم دستگاه قضایی منبعد به هیچ عنوان به سارقان به عنف، مقرون به آزار و مسلحانه و دارای سابقه سرقت مرخصی داده نشده و برای محکومان و مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار نیز پیشنهاد عفو داده نخواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل همچنین با تشریح برکات استفاده از ظرفیت مردمی در حل مشکلات اجتماعی، به اهمیت مبارزه سازمان یافته با جرایم خشن اشاره کرد و افزود: ناامنی اجتماعی و روانی زیبنده جامعه نیست.

وی به تشدید برخورد با سرقت‌های همراه با بکارگیری سلاح سرد یا گرم اشاره کرد و گفت: کمیته کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در مرکز استان و شهرستان‌های هدف براین اساس تقویت خواهد شد.

آفاقی بر لزوم استفاده از ظرفیت بسیج و نیز تقویت گشت‌های رضویون محله محور و لزوم افزایش هم‌افزایی و تعامل نیروی انتظامی با بسیج در اجرای طرح تاکید کرد.

وی همچنین با ذکر برکات استفاده شایسته از کارکرد مساجد خواستار توجه شایسته به مسائل خانواده و تلاش برای حل و فصل دعاوی خانوادگی در مساجد محلات با استفاده از مصلحین و افراد معتمد شد.

آغاز اجرای طرح یاوران پیشگیری و بکارگیری یاوران پیشگیری در شوراهای پایگاه‌های مقاومت تابعه سراسر استان که برابر پیشنهاد قبلی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مورد استقبال و موافقت فرماندهی سپاه استان قرار گرفته، از جمله تاکیدات معاون رئیس کل دادگستری استان در این نشست بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha