مدیر موکب امیرالمومنین (ع) : امکانات رفاهی در مرز تمرچین برای زائران اربعین فراهم است

ارومیه - ایرنا - مدیر اجرایی موکب امیر المومنین (ع) بنیاد مستضعفان گفت: تمامی امکانات رفاهی و خدماتی برای اعزام زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین مهیا بوده و مقدمات این امر بطور کامل تمهید شده است.

حسن اسماعیل زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در نقطه صفر مرزی تمرچین با بیان اینکه زمینه ایجاد موکب در این نقطه از ۲۵ مرداد امسال زده شد، اظهار کرد: حدود ۱۵ روز جانمایی موکب امیر المومنین (ع) بنیاد مستضعفان به طول انجامید و از ۱۰ شهریور نیز بطور رسمی در منطقه مستقر شده‌ایم.

وی با بیان اینکه این موکب تا ۳۱ شهریور به زائران اربعین حسینی خدمات لازم را ارائه می‌دهد، افزود: استراحتگاه‌هایی با ظرفیت ۳۵۰ نفر مرد و ۲۰۰ نفر زن در این موکب تدارک دیده شده است.

مدیر اجرایی موکب امیر المومنین (ع) بنیاد مستضعفان ادامه داد: روزانه بیش از یک هزار و ۶۰۰ پرس غذای گرم در نوبت‌های صبحانه، نهار و شام برای زائران حسینی در مرز تمرچین پخت و میان آنها توزیع می‌شود.

وی از خدمات رسانی ۳۰ نفر در موکب امیر المومنین (ع) بنیاد مستضعفان مستقر در مرز تمرچین به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: هر چهار روز یکبار این افراد با نیروهای دیگر جایگزین می‌شوند.

اسماعیل‌زاده همچنین به ارائه خدمات مشاوره‌ای و بانکی در این موکب به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد: توزیع آب معدنی، آبمیوه و چای از دیگر خدمات موکب است.

عملیات خروج زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین برای نخستین بار با موافقت دولت مرکزی عراق و مسوولان اقلیم کردستان از روز ۱۴ شهریورماه جاری آغاز شده و روند اجرایی رفت و برگشت تا ۳۱ شهریور ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha