۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۰۱
کد خبر: 84881819
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بزرگترین پویش ضد جنگ انگلیس: تراس یک عنصر خطرناک است

۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۰۱
کد خبر: 84881819
بزرگترین پویش ضد جنگ انگلیس: تراس یک عنصر خطرناک است

لندن – ایرنا – بزرگترین پویش ضد جنگ در انگلیس با صدور بیانیه‌ای لیز تراس را یک عنصر جنگ‌طلب و خطرناک برای داخل و خارج از کشور توصیف کرد.

به گزارش پنجشنبه ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه از آن در تارنمای «ائتلاف توقف جنگ» منتشر شد آمده است: یکی از نظامی‌ترین نخست وزیران تاریخ انگلیس با عنصری دیگر جایگزین شده است. در حالی که باید خروج بوریس جانسون از مصدر قدرت را جشن بگیریم، اما غیرممکن است که در مورد دورنمای برقراری صلح زیر سایه دولت لیز تراس نگاه مثبت داشته باشیم.

این بیانیه می‌افزاید: لیز تراس سال ۲۰۲۲ را صرف تهدیدهای تحریک آمیز علیه روسیه و چین کرد و اینک درحالی وعده افزایش بودجه نظامی را مطرح کرده که میلیون ها نفر با فقر ناشی از سوخت و مواد غذایی مواجه هستند.

این نهاد انگلیسی خانم تراس را «یک خطر در داخل و برای خارج از انگلیس» توصیف کرد و هشدار داد که افزایش بودجه نظامی به ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی بالاترین سطح از زمان مسابقات تسلیحاتی جنگ سرد در اوایل دهه ۱۹۵۰ و درحالی است که کشور نیازی به درگیری و جنگ ندارد.

بیانیه یادشده می‌افزاید: تراس در حالی منابع مالی کشور را صرف دلالان اسلحه و جنگ افروزان می‌کند که نسبت به حمایت از میلیون ها کارگری که توانایی پرداخت هزینه گرم کردن یا غذا خوردن را ندارند، خودداری می کند.

در پایان این بیانیه آمده است: اوضاع بین‌المللی به‌طور باورنکردنی متزلزل است و ما به نخست‌وزیری نیاز داریم که به دنبال تنش‌زدایی در سراسر جهان، به‌ویژه در اوکراین باشد. تراس آن نخست وزیر نیست، بنابراین این وظیفه جنبش ضد جنگ است که همچنان از دولت بخواهد که صحبت درباره جنگ در اوکراین را متوقف و از مذاکرات صلح حمایت کند.

«مری الیزابت تراس» پس از کناره‌گیری بوریس جانسون از قدرت، به‌عنوان رهبر جدید حزب حاکم محافظه‌کار و نخست وزیر انگلیس انتخاب شد. او در نخستین نطق خود به‌عنوان نخست وزیر، حملات لفظی علیه روسیه را تکرار و ادعا کرد که به حمایت تسلیحاتی از اوکراین ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha