۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۷:۵۷
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 84882061
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه صنایع تبدیلی برای پیشرفت صنعت کشاورزی اصفهان ضروری است

اصفهان- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: توسعه کارخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدی مرتبط با صنایع تبدیلی برای پیشرفت صنعت کشاورزی این استان ضروری است. 

مهرداد مرادمند روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ایجاد و تکمیل زنجیره تولید از نیازهای اساسی صنعت کشاورزی به شمار می‌رود و صنایع تبدیلی نقش ویژه‌ای در تکمیل این زنجیره دارد، بنابراین باید بیش از گذشته به آن‌ها بها داد. 

وی اضافه کرد: تولیدات مجموعه‌های صنعتی صنایع تبدیلی ارزش تمام شده بیشتری دارند بنابراین درآمدزایی گسترده‌تر و بهتری را رقم خواهند زد و از سوی دیگر در جهت اشتغالزایی نقش بسزایی ایفا می‌کنند. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهارداشت: اکنون بیش از ۶۶۰ کارخانه صنعتی صنایع تبدیلی و غذایی در استان (زیرمجموعه کشاورزی و صنعت) با ظرفیت حدود هفت میلیون تُن جذب مواد اولیه در سال در این استان مشغول بکار هستند. 

مرادمند خاطرنشان کرد:  کارخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدی مرتبط با صنایع تبدیلی نقش موثری در کاهش ضایعات و افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی دارند و توسعه آن‌ها در این خطه با توجه به شرایط گوناگون مانند کمبود منابع آبی الزامی است. 

وی ادامه داد: توسعه صنایع تبدیلی از سوی دیگر سبب تولید محصولاتی می‌شود که بیش از مواد خام ارزش صادرات دارد و در ارزآوری و تولید ثروت برای کشورمان موثرتر خواهد بود، پس باید با حمایت بیشتر تعداد و فعالیت آنها را در استان اصفهان افزایش داد.

به گزارش ایرنا،  صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به صنایعی گفته می‌شود که با انجام کارهای مختلف روی محصولات زراعی، باغی، دامی، طیور، شیلات، جنگل و مرتع، باعث افزایش ارزش اقتصادی آن شود در حقیقت در این صنعت، انواع محصولات کشاورزی و دامی را به مواد مختلف و قابل مصرف تبدیل می‌کند و رابطه با ارزشی بین کشاورزی و صنعت، ایجاد خواهد شد. 

استان اصفهان ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد اما بدلیل کمبود منابع آبی، تنها حدود ۲۰۰ هزار هکتار از آن‌ها زیر کشت محصولات زراعی و باغی می‌رود.  

مجموع اراضی باغی استان اصفهان حدود ۸۰ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای آن در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha