یکهزار و ٢٧۵ طرح کشاورزی در اصفهان به بهره‌برداری رسید

اصفهان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یکهزار و ٢٧۵ طرح کشاورزی در این استان با اشتغالزایی مستقیم چهار هزار و ٣١٨ نفر به بهره‌برداری رسیده است.

مهرداد مرادمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در طول ۲ سال گذشته با اعتبار بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال در مناطق مختلف استان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: مهندسی آب و خاک بویژه سامانه‌های جدید آبیاری، بازسازی قنات‌ها، احداث کانال، توسعه کشت گلخانه ای و تامین ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی از جمله طرح های افتتاح شده در این مدت است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: گسترش کشت گیاهان دارویی، حمایت از تعاونی ها، طرح های مرتبط با دام و طیور، پرورش ماهی و آبزیان، کشت و کار و زراعت و باغبانی بخش دیگری از این طرح‌ها را شامل می‌شود.

مرادمند خاطرنشان کرد: از آنجایی که بخش کشاورزی یکی از پایه های اصلی اقتصاد کشور محسوب می شود و نقش مهمی در تولید و اشتغالزایی ایفا می کند، دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به توسعه کمی و کیفی آن دارد.

وی با اشاره به اینکه برای طرح‌های متعدد دیگری نیز در استان برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: در صورت تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز قادر خواهیم بود با افتتاح آنها تولید کمی و کیفی در صنعت کشاورزی را ارتقا دهیم و زمینه اشتغال زایی را نیز فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، مجموع اراضی زراعی قابل‌کشت استان اصفهان حدود ۴۸۵ هزار هکتار است که در سال‌های نرمال از حیث بارش، حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حُبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.

تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تُن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است و مجموع تولید باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تُن برآورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha