۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84883076
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش منطقه ای «شو سواره» اسب کُرد در دیواندره برگزار شد

سنندج- ایرنا- همایش منطقه‌ای «شو سواره» اسب کُرد با همکاری هیات سوارکاری دیواندره و حضور سوارکارانی‌ از استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی، زنجان، همدان و اصفهان در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این همایش روزهای جمعه و شنبه با حضور فرماندار شهرستان، مسوولان استانی و ناظر فدراسیون سوارکاری برای نخستین بار در دیواندره برگزار شد و در واقع آغاز فعالیت رسمی هیات سوارکاری این شهرستان نیز تلقی می شود.

رییس هیات سوارکاری استان کردستان در این ارتباط گفت: شهرستان دیواندره پتانسیل و جمعیت اسبی قابل قبولی دارد و سابقه‌ سوارکاری در این شهرستان از قدمت دیرینه‌ ای برخوردار است و بی شک مردم و مسوولان انتظار دارند، با برگزاری این جشنواره، ‌ پتانسیل‌های‌ سوارکاری در این شهرستان و استان احیا شود.

فیض الله پیری افزود: همایش منطقه‌ای «شو سواره اسب کُرد» به همت هیات سوارکاری دیواندره برگزار شد و در پایان به تمام شرکت کنندگان لوح تقدیر و تندیس یادبود این رویداد ورزشی اهدا شد.

در استان کردستان حدود یک هزار و ۲۰۰ راس اسب وجود دارد از این تعداد حدود ۵۰۰ مورد آن ثبت شده و حدود ۲۰۰ راس نیز در مسابقات ورزشی شرکت می‌کنند.

شهرستان دیواندره در ۹۰ کیلومتری شمال شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha