پلیس راهور همدان: سامانه سپند مرجع اصلی ثبت و فعالیت سرویس مدارس است

همدان- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: رانندگانی که قصد فعالیت به عنوان سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید را دارند باید حتما برای ثبت نام و فعالیت قانونی از طریق سامانه سپند(سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) اقدام و مدارک خود را بارگذاری کنند.

سرهنگ فرخ جمالی روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد باید با مراجعه به این سایت اینترنتی ضمن ارائه و بارگذاری مدارکی هویتی خود و خودرو(شامل معاینه فنی وسیله نقلیه، گواهی سلامت و گواهی نداشتن سوء پیشینه) کد QR را دریافت و بر روی خودروی خود نصب کنند.

وی اظهار داشت: والدین دانش آموزان نیز برای بکارگیری و استفاده از سروریس مدارس باید به سامانه سپند مراجعه و از این طریق نسبت به تامین سرویس مدرسه فرزندشان اقدام کنند.

به گفته سرهنگ جمالی، پس از ثبت مشخصات مربوطه توسط راننده، این اطلاعات از سوی پلیس راهور نیز رصد شده و برچسب سرویس مدرسه به خودروهای مورد تایید ارائه می شود و پلیس راهور خودروهای فرسوده و فاقد معاینه فنی را برای استفاده به عنوان سرویس مدرسه تایید نمی کند.

وی تصریح کرد: متقاضیان پس از اینکه در سامانه ثبت نام کردند، پس از طی مراحل قانونی در صورت واجد شرایط بودن، انتخاب و اسامی رانندگان واجد شرایط به مدیران مدارس اعلام می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان افزود: والدین دانش آموزان نیز باید با ورود به سامانه سپند و ثبت اطلاعات هویتی مرتبط با دانش آموز و آدرس محل سکونت، نسبت به تامین سرویس مدرسه برای ایاب و ذهاب دانش آموزان اقدام کنند.

سرهنگ جمالی گفت: سال های گذشته برخی والدین با هماهنگی یکدیگر اقدام به تامین سرویس مدرسه برای فرزندان خود می کردند که این شیوه مورد پذیرش پلیس نیست و ممکن است مشکلاتی را برای دانش آموز و والدین ایجاد کند.

وی تاکید کرد: پلیس راهور به رانندگانی که خارج از چارچوب سامانه سپند اقدام به جابجایی دانش آموزان کنند نیز نه تنها هیچگونه خدمتی ارائه نمی کند، بلکه در صورت مشاهده براساس قانون این خودروها، جریمه و اعمال قانون می شوند.

جمعیت دانش آموزی استان همدان حدود ۳۰۷ هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha