سخنگوی ستاد اربعین آذربایجان غربی: تردد زوار از مرز تمرچین چند برابر شد

ارومیه - ایرنا - سخنگوی ستاد اربعین آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با اعلام وزیر کشور مبنی بر آغاز مجدد تردد زوار اربعین حسینی از مرزهای ۶ گانه، عبور و مرور زائران از مرز تمرچین نیز چندین برابر افزایش یافت.

علی رزازی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا در مرز تمرچین با بیان اینکه اعزام زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین در کمال نظم و آرامش در حال انجام است، اظهار کرد: تلاش‌های شبانه روزی استاندار آذربایجان‌غربی سبب شده تا سیلی از خدمات برای استقبال از زائران سرزمین عشق به مرز تمرچین پیرانشهر هدایت شود.

وی با اشاره به پیش بینی‌های انجام شده مبنی بر افزایش چند برابری زوار ورودی به کشور از طرق مرز تمرچین در مقایسه با زائران اعزامی از این نقطه مرزی، افزود: دستگاه‌های خدمات رسان حاضر در پایانه تمرچین در آماده باش کامل هستند.

سخنگوی ستاد اربعین آذربایجان‌غربی با اشاره به ترافیک روان مسیر منتهی به پایانه مرزی تمرچین، گفت: با همکاری همه جانبه در آذربایجان‌غربی یک امنیت و آرامش مثال زدنی در اعزام زوار به کربلای  معلی مشاهده می‌شود که مورد تحسین وزیر کشور نیز واقع شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ کمبودی در بحث خدمات رسانی به زوار در تمرچین وجود ندارد، اضافه کرد: با وجود مدت زمان کوتاهی که برای میزبانی از زوار باقی بود، آذربایجان‌غربی توانست با تدابیر مقام عالی استان یکی از مناطق امن برای تردد زائرین باشد.

رزازی همچنین در رابطه با نقش وحدت آفرین راهپیمایی اربعین حسینی، یادآور شد: اعزام زائرین اربعین حسینی  و شور و شوق اهالی اهل سنت این منطقه در خدمات رسانی به زوار نشان داد که تمامی نقشه‌های وحدت شکن استکبار جهانی سرابی بیش نیست.

به گزارش ایرنا، مرز تمرچین برای اولین بار امسال برای خروج زائران به سمت عراق در نظر گرفته شده است.

براساس اعلام ستاد اربعین استان آذربایجان‌غربی، گذرگاه تمرچین از روز دوشنبه، ۱۴ شهریور ماه جاری میزبان زوار اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات است

امسال برای نخستین بار است که مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی عتبات عالیات در عراق است و از این طریق تاکنون شمار زیادی از زوار به جهت شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین عازم سرزمین عشق شده‌اند.

زوار پس از گذشتن از مرز تمرچین در ایران و حاج عمران در طرف عراق، مسیر حاج عمران - اربیل، اربیل - کرکوک و کرکوک به بغداد و الحسینیه بغداد به سمت کربلا را می‌پیمایند 

تمرچین حدود ۱۵۰ کیلومتر با ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی و ۶۵۰ کیلومتر نیز با کربلای معلی فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha