تمهیدات لازم برای شروع سال تحصیلی در کهگیلویه و بویراحمد اندیشیده شده است

یاسوج- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه تمهیدات و مقدمات لازم برای حضور دانش آموزان در کلاسهای درس اندیشیده شده است، افزود: سازماندهی نیروی انسانی در سطح استان انجام  گرفته و هیچ کلاسی در روز دوم مهرماه بدون معلم نخواهد بود. 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، محمد جمالی روز دوشنبه اظهار داشت: سه هزار و ۱۸ آموزشگاه  در سطح استان با هفت هزار و ۳۰۰ کلاس درس پذیرای دانش آموزان  در آغاز سال تحصیلی خواهد بود.

دبیر ستاد پروژه مهر آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد، از مانور بازگشایی  جهت ایجاد آمادگی  بهتر برای استقبال از دانش آموزان در روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریور ماه خبر داد و تاکید کرد: جلسه روسای شهرستانها و مناطق نیز در روز ۲۲ مهرماه برای بررسی آخرین وضعیت پروژه مهر انجام خواهد شد .

جمالی ادامه داد: روز پنج شنبه ۳۱ شهریور نیز جشن شکوفه ها برای کلاس اولیها در سراسر استان برگزار می شود.

وی اضافه کرد : یکی از نگرانی های  والدین ، تهیه ‌کتب تحصیلی دانش آموزان بود که حدود ۱۵۰۰ هزار جلد کتاب تامین و در اختیار شهرستانها و مناطق شد.

جمالی گفت: با شروع سال تحصیلی جدید بیش از ۱۷۲ هزار دانش آموزان روانه کلاسهای درس خواهند شد.

برگزاری جشن شکوفه ها ویژه کلاس اولی ها در  ۳۱ شهریور 

رئیس  اداره  اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: همزمان با سراسر کشور جشن  شکوفه ها ویژه دانش آموزان پایه اول دبستان در روز  پنجشنبه ۳۱ شهریور ماه  سال جاری در مدارس ابتدایی استان  برگزار خواهد شد.

سید ولی موسوی در کمیته توجیه و تبلیغ پروژه مهر  استان در خصوص آغاز  سال تحصیلی جدید، افزود: جشن شکوفه ها برای بیش از ۱۶ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در روز پنجشنبه  ۳۱  شهریور ماه و زنگ بازگشایی مدارس در دوم مهرماه در ۳۰۱۸ آموزشگاه  در اقصی نقاط استان  نواخته خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشن با حضور  باشکوه دانش آموزان پایه اولی به همراه اولیا آنان‌ و مسئولان استانی و شهرستانی در مدارس ابتدایی سراسر استان برگزار می شود.

 رئیس  اداره  اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هدف از برگزاری جشن شکوفه ها  را، آشنایی دانش آموزان با محیط مدرسه ، آموزگاران ، مربیان و عوامل آموزشی خود برشمرد و ابراز داشت: جشن آغازین  روز مدرسه  همیشه  برای دانش آموزان روزی خاطره انگیز خواهد بود .

موسوی عنوان کرد: برگزاری جشن شکوفه ها در کاهش استرس و اضطراب دانش آموزان و نوآموزان و ایجاد خاطره ای خوب و به یاد ماندنی برای آنان می تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: با توجه به آثار مثبت آموزش حضوری برای سال تحصیلی جدید، مقدمات لازم  ، برای حضور  بانشاط  دانش آموزان در قالب پروژه مهر اندیشیده شده است.

موسوی گفت: اول مهر جمعه است و سال تحصیلی جدید از روز شنبه دوم مهرماه آغاز می‌شود و  به عبارت دیگر مدارس کشور از دوم مهر بازگشایی می‌شوند و همه دانش‌آموزان در تمام مقاطع به مدرسه می روند.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امکانات و زیر ساخت های لازم بعد از ۳ سال شرایط کرونایی برای آموزش حضوری فراهم است گفت:امسال پیش بینی می شود بیش از  ۱۷۲ هزار دانش آموز در تمامی مقاطع تحصیلی در استان کهگیلویه و بویراحمد با شروع سال تحصیلی جدید وارد کلاس درس و مدرسه می شوند.

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ به همه معلمان و دانش‌آموزان خلاق و آینده ساز ایران اسلامی گفت: انتظار می رود که همه دستگاهها و اولیا  دانش آموزان از ظرفیت‌های  موجود برای کمک به آموزش و پرورش استفاده کنند تا شاهد آموزش و پرورشی قوی و در تراز نظام جمهوری اسلامی برای  رشد و اعتلای  این مرزوبوم داشته باشیم .

موسوی ، به اهمیت  رسانه ها در کمک به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : رسانه ها یکی از ارکان مهم فرایند تربیت محسوب می‌شوند و در کنار ارکانی چون خانواده، حکومت و نهادهای غیردولتی، به عنوان حلقه واسط میان این ارکان می توانند نقش آفرینی کنند.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد با تقدیر از همکاری خوب رسانه های فعال در عرصه آموزش و پرورش، ادامه داد: رسانه ها در راستای ماموریت‌ها و رسالت‌هایی که دارند می توانند در پیشبرد اهداف آموزش‌وپرورش کمک کنند.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha