۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹
کد خبر: 84885493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

١٠٠ هنرستان استان سمنان با ٩ میلیارد تومان تجهیز شد

۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹
کد خبر: 84885493
١٠٠ هنرستان استان سمنان با ٩ میلیارد تومان تجهیز شد

سمنان- ایرنا- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۱۰۰ هنرستان فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش این استان از مهر سال گذشته تا کنون از محل اعتبارات استانی و ملی، با کمک نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و مبلغ ۹ میلیارد تومان تجهیز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین رشیدی روز دوشنبه به رسانه‌ها بیان کرد: بالغ بر ۷ میلیارد تومان از این اعتبارات، از محل اعتبارات ملی و باقی آن از محل استانی تأمین شد.

وی افزود: تجهیزات خریداری شده برای ۲۵ رشته مهارتی هنرستان‌ها، از جمله کامپیوتر، الکترونیک، الکتروتکنیک، معماری، ساختمان، مکانیک خودرو، گرافیک، خیاطی، و مکاترونیک است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان گفت: روند تجهیز هنرستان ها در راستای کیفیت بخشی و تعمیق آموزش ها، با جذب اعتبارات لازم همچنان ادامه خواهد داشت.

رشیدی بیان کرد: با تاکید بر جذب هنرجویان در رشته های مهارتی زمینه، ۲ هنرستان کشاورزی در شهرستان های شاهرود و آرادان در سال تحصیلی جاری فعالیت خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: شهرستان های شاهرود و آرادان از مناطق مستعد کشاورزی استان هستند که می توان با ایجاد فضاهای آموزشی بهینه در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی گام های مؤثری برداشت.

معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه در حال حاضر لازمه توسعه‌ اقتصادی بخش کشاورزی، انجام آموزش مهارتی می باشد، ابراز امیدواری کرد: با رونق و گسترش این دو هنرستان در آینده نزدیک با افزایش مهارت های تخصصی، شاهد پیشرفت اقتصاد در این بخش باشیم.

استان سمنان در سال تحصیلی جاری در توزیع متناسب دانش آموزان بین رشته های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش (توسعه متوازن) رتبه اول کشور را کسب کرده و با نرخ ۴۷/۳ درصد، بالاتر از میانگین کشوری در این زمینه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha