۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۵۶
کد خبر: 84885565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ کرایه سرویس مدارس در بوشهر اعلام شد

۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۵۶
کد خبر: 84885565
نرخ کرایه سرویس مدارس در بوشهر اعلام شد

بوشهر- ایرنا -  رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نرخ کرایه سرویس مدارس در شهر بوشهر مرکز این استان را بین 200 تا 450 برای هر نفر با توجه به نوع خورو و مسیرها اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از بهرام مغدانی افزود: در مرکز استان، کرایه سرویس برای مینی بوس به ازای هر دانش آموز در ماه ۲۰۰ هزار تومان، خودروی ون ۳۰۰ هزار تومان و تاکسی ۴۰۰ هزار تومان تعیین و تصویب شده است اما اگر سرویس بین ۲ منطقه شهرداری، حمل و نقل دانش‌آموز را انجام دهد، به کرایه هر وسیله نقلیه ۵۰ هزار تومان اضافه می‌شود.

وی اظهار کرد: نرخ سرویس‌های دانش‌آموزی ابتدا در کارگروه‌های ماده ۱۸ (کارگروه ساماندهی سرویس‌های مدارس) در همه شهرستان‌ها و مناطق بر اساس میزان رشد تورم سالانه بررسی و نرخ‌های پیشنهادی برای تصویب به شوراهای اسلامی ارسال می‌شود.

مغدانی با بیان اینکه شوراهای اسلامی پس از بررسی، لیست نرخ‌های مصوب را به شهرداری‌ها ابلاغ می‌کند، افزود: شهرداری‌ها از طریق ادارات آموزش و پرورش، لیست نهایی را در اختیار مدارس قرار می‌دهند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: در برخی از شهرها و مناطق، شهرداری‌ها اسامی شرکت های مجاز حمل و نقل دانش آموزان را  نیز به ادارات آموزش و پرورش اعلام می‌کنند و مدارس از طریق این شرکت‌ها، سرویس‌های دانش آموزان را تامین می‌کنند.

مغدانی در باره شهرها و مناطقی که شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی وجود ندارد، گفت: رانندگان متقاضی برای گرفتن مجوز باید به شهرداری‌ها مراجعه کنند که شهرداری‌ها نیز پس از بررسی صلاحیت راننده و ایمنی وسیله نقلیه، مجوز را صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه در هر ۲ حالت اولیا متقاضی گرفتن سرویس برای فرزند خود باید به مدرسه مراجعه کنند، اضافه کرد: مدیران مدارس باید با شرکت‌های مجاز قرارداد منعقد کرده تا بر اساس ضوابط و قوانین به دانش‌آموزان خدمات ارائه دهند.

مغدانی گفت: برای ارتقا مهارت‌های رانندگان سرویس‌های دانش‌آموزی، بزودی کارگاه آموزشی با همکاری پلیس راهور  برگزار می‌شود.

 رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان بوشهر گفت: با تشکیل بانک اطلاعات دانش آموزی در مدارس تا کنون ۴۲ هزار دانش‌آموز در این استان، متقاضی استفاده از سرویس دانش‌آموزی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha