۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84886296
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر علوم: ساخت واحد خوابگاه متاهلی در ۷۰ دانشگاه کشور آغاز شده است

بجنورد-ایرنا- معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان گفت: ساخت ۱۰۰ هزار واحد خوابگاه‌ متاهلی در۷۰ دانشگاه آغاز شده است.

هاشم داداش‌پور روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح های آموزشی دانشگاه بجنورد اظهارداشت: ساخت سرای دانشجویی از اولویت های آموزشی دولت سیزدهم است که با مشارکت خیران در حال انجام است.

وی افزود: ساخت خوابگاه مجردی در گذشته مورد توجه بود و نیازمند بیش از ۸۷ هزار واحد خوابگاه متاهلی در سطح کشور هستیم که با رویکردهای جدید این مهم در سال های آتی محقق می شود و کمبود در این حوزه جبران خواهد شد.

رییس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: تنها یکهزار و ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در حدود ۲۰ دانشگاه وجود دارد که باید این کمبود برطرف شود.

وی اضافه کرد: نظام آموزش عالی در ۲۰ سال اخیر دچار تحولات زیادی شده است و از مقطع لیسانس به تحصیلات تکمیلی شاهد رشد زیادی هستیم، ولی تغییرات سخت افزاری متناسب با این تحول انجام نشده است.

داداش پور خاطرنشان کرد: ماندگاری دانشجویان در دانشگاه های کشور در سال های اخیر افزایش یافته است و بیشتر دانشجویان تا ۱۲ سال و برای گذراندن مقاطع تکمیلی در دانشگاه ها تحصیل می کنند و نیاز به خوابگاه بیش از گذشته وجود دارد.

 معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی ۳۷ درصد از نظام آموزش عالی را تشکیل می دهند که حدود ۱۰ درصد از آنان متاهل هستند.

تحصیل ۹۵ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های خارجی

داداش پور در بخش دیگری از سخنانش گفت: حدود ۹۵ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های معتبر خارجی مشغول تحصیل هستند که بیش از ۵۰ درصد آنان در مقطع دکتری، ۳۱ درصد در دوره کارشناسای ارشد و بخش کوچکی نیز در دوره لیسانس تحصیل می کنند.

وی عنوان کرد: بیشتر دانشجویان در رشته های پزشکی، داروسازی و دندان پزشکی دانشگاه های خارجی تحصیل می کنند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ۹۴ هزار دانشجو در ۹۴ واحد دانشگاهی بین الملل تحصیل می کنند که ۱۱۹ کشور پذیرش شده اند.

وی ادامه داد: سالانه جابجایی ۶ میلیون دانشجو در سراسر دانشگاه های جهان انجام می شود که این شرایط ارتباط با کشور خاصی ندارد، حتی کشورهای پیشرفته با وجودجاذب بودن برای دانشجو، مهاجرت فرصت نیز هستند.

داداش پور گفت: تغییر و جابجاییدانشجوها فرصتی برای کشور است این در حالی است که دانشجویان به وطن بازگردند در غیر اینصورت ضرر مالی متوجه کشور خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha