۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 84887229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ستاد اجرایی امام (ره) روزانه ۵۰۰ قالب یخ در مهران تحویل می دهد

ایلام - ایرنا - رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ایلام گفت: این ستاد در مرز بین المللی مهران با توجه به شدت گرما روزانه ۵۰۰ قالب یخ در اختیار موکب ها قرار می دهد.

محمد زارع روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه کمک به زائران اربعین اقدامات همه جانبه ای را تدارک دیده است و امسال از مهمترین برنامه ریزی های این ستاد در حوزه تامین آب خنک بوده که چهار میلیون بطری آب معدنی تامین شده است.

وی افزود: برای تامین آب خنک با سردخانه قرارداد بسته شد و آب خنک ذخیره شده آماده و بصورت خنک به زائران تحویل داده شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ایلام ادامه داد: در حوزه یخ و وسایل سرمایشی نیز ۵۰۰ قالب دستگاه یخ ساز تهیه شده و روزانه ۵۰۰ قالب یخ در اختیار مواکب قرار می دهیم و در مواجه با بحرانی که با بسته شدن مرز از جانب عراقی ایجاد شد مایحتاج یخ مواکب تامین و در اختیار آنها قرار گرفت.

زارع یادآور شد: امسال ۳۰۰ هزار وعده غذا طبخ شده که روزانه ۳۰ هزار وعده غذا در مهران بین زائران توزیع و ۵۰ هزار قرص نان نیز پخت شده است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از گرمازدگی زائران شربت بصورت گسترده بین مواکب توزیع می شود، تاکید کرد: مواکبی که اقدام به پخش شربت می کردند مایحتاج مورد نیاز در اختیار آنها قرار گرفت.

به گفته وی، از ابتدای اربعین و با آغاز پیاده روی و از طرفی مواجه شدن با بسته شدن مرزها مساجد مهران را به وسایل سرمایشی تجهیز کردیم و برای اسکان زائران ۳۶ دستگاه کولر گازی دیواری و ۲۰ دستگاه کولر گازی ایستاده تامین و در اختیار مراکز و مساجد و حسینیه ها قرار داده شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ایلام بیان کرد: از طرفی بیش از ۱۰۰ هزار وعده غذای آماده بصورت کنسروی در اختیار مواکب شهر مهران  قرار داده شد.

زارع در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیمارستان سیار ستاد اجرایی فرمان امام نیز در مرز مستقر شده که این بیمارستان شامل ۲۲ تخت با تجهیزات است.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۴۴ چشمه سرویس بهداشتی احداث شد که از این تعداد ۱۰۰ چشمه داخل پایانه و ۴۴ چشمه در شهر مهران و در مناطق پرتردد طراحی و ایجاد شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام یادآور شد: برای خدمات رسانی به زائران پنج روز پس از اربعین در مهران حضور داریم و به زائرانی که در حال بازگشت هستند، خدمات رسانی می شود.

وی در خصوص پایانه برکت نیز اضافه کرد: سایبان پایانه برکت ایجاد و ۲ سایبان به وسعت پنج هزار هکتار آماده شد که با توجه عدم وجود امکانات در پایانه برکت این مکان نیز تعمیر، تجهیز ، بازسازی و وسایل سرمایشی تامین و آماده سکونت برای زائران شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha