۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۵۶
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84887935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بغداد و ناتو برای توسعه مأموریت این سازمان در عراق رایزنی کردند

تهران- ایرنا- «جیووانی ایانوچی» فرمانده هیأت اعزامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به عراق، چهارشنبه شب با «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق، توسعه مأموریت این هیأت در عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای اینترنتی وزارت امورخارجه عراق، حسین در این دیدار که در مقر این وزارتخانه در بغداد صورت گرفت، انتخاب ایانوچی به عنوان رییس جدید هیأت اعزامی ناتو را تبریک گفت.

وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد: دو طرف در این دیدار مأموریت‌های هیأت اعزامی ناتو را بررسی کردند که شامل آموزش نیروهای امنیتی عراقی، ارائه مشاوره نظامی، تسهیل مأموریت هیأت مذکور و همچنین امکان توسعه مأموریت آن برای آموزش نیروهای پلیس عراق است.

ایانوچی نیز در این دیدار بر اهمیت امنیت وثبات عراق برای منطقه و ناتو تأکید کرد و گفت که این سازمان به دنبال توسعه روابط با عراق در مرلحه آینده در تمام زمینه‌هاست.

وی با بیان این که "روابط ناتو و بغداد در مرحله آینده تنها به جنبه نظامی و امنیتی خلاصه نخواهد شد بر اهمیت فعالیت دو طرفه برای مقابله با تروریسم و ارتباط ناتو با تمام طرف‌های عراقی برای پیش بردن مأموریت خود به صورت مطلوب تأکید کرد.

دو روز پیش نیز عبدالامیر رشید یارالله رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در دیدار با ایانوچی، ‌ راه‌های تقویت توان نیروهای این کشور با ناتو را بررسی کرد.

دفتر رسانه‌ای رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در این باره اعلام کرد: دو طرف راه‌های تقویت همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در سطوح آموزشی و انتقال تجربیات به نیروهای عراقی در راستای تقویت توانایی نظامی آنها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این دیدار چند ماه پس از آن روی می‌دهد که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو ۱۷ فوریه گذشته (۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰) از افزایش تعداد نیروهای این سازمان در عراق از ۵۰۰ به ۴ هزار نفر خبر داد.

با وجود جنجالی که اظهارات دبیرکل ناتو در عراق به دنبال داشت و بسیاری از جریان های سیاسی در عراق علیه آن موضع گرفته و مخالفت خود را با افزایش این نیروهای خارجی در عراق نشان دادند اما سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هرگز اظهارات استولتنبرگ را تکذیب و یا از آن عقب نشینی نکرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha