توزیع ۵۳۰۰ تُن کود شیمیایی در ارومیه

۲۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۳۵
کد خبر: 84888169
توزیع ۵۳۰۰ تُن کود شیمیایی در ارومیه

ارومیه - ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طی سال‌جاری بیش از پنج هزار و ۳۰۰ تُن انواع کود شیمیایی در ارومیه تامین و ارسال شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی، علیرضا قربانی اظهار کرد: طی این مدت بیش از یک هزار و ۴۰۰ تُن کود شیمیایی اوره، ۲۰ تُن فسفات آمونیوم، پنج تُن فسفات گرانوله ۱۳ درصد، ۷۵ تُن سولفات پتاسیم، ۸۰ تُن سوپرفسفات تریپل و ۱۰ تُن کلرور پتاسیم از مبادی و تولیدکنندگان داخلی، جهت مصارف باغداران و زراعین شهرستان ارومیه تدارک و تامین شده است.

وی با بین اینکه کودهای شیمیایی مذکور از طریق شبکه کارگزاران بین کشاورزان منطقه پخش و توزیع شده است، افزود: هیچگونه کمبودی در این رابطه وجود ندارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مصرف بهینه و به هنگام کودهای شیمیایی نقش بسیار موثری در افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی دارد، گفت: قطع یقین مصرف غیر کارشناسی و زیاد کودهای شیمایی سبب آسیب به محصولات کشاورزی خواهد شد.

قربانی ادامه داد: باغداران می‌توانند در رابطه با چگونگی و مقدار بهینه استفاده از کودهای شیمایی با کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در ارتباط باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha