۱۶ هزار تن کود شیمیایی در آذربایجان غربی توزیع شد

ارومیه - ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۶ هزار تن کود شیمیایی در بین کشاورزان شهرستان‌های ماکو، شوط، چالدران و پلدشت و ارومیه توزیع شد.

علیرضا قربانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین میزان کود شیمیایی توزیع شده در بین کشاورزان شهرستان ارومیه و به میزان ۱۱ هزار تن بوده است.

وی اظهار کرد: انواع کود شیمیایی توزیع شده در ارومیه شامل اوره، فسفات گرانوله ۱۳ درصد، فسفات آمونیوم، کود سولفات پتاسیم، کود سوپر فسفات تریپل و کلرور پتاسیم بوده که از مبادی های مختلف به این شهرستان ارسال شده است.

وی ادامه داد: کودهای شیمیایی تامین شده، بر اساس سهمیه بندی شهرستانی توسط مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان و با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، به انبار کارگزاران متقاضی حمل شده تا بین کشاورزان و بهره برداران این شهرستان توزیع شود.

به گفته مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی، میزان توزیع انواع کود در شهرستان‌های شوط، ماکو، پلدشت و چالدران هم حدود پنج هزار تن انواع کود شامل اوره، سولفات پتاسیم، سوپرفسفات تریپل، کلرورپتاسیم، فسفات آمونیوم و فسفات گرانوله ۱۳ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین انواع کود توزیع شده از این مقدار چهار هزار و ۱۳۱ تن و کود اوره بوده است که از طریق شبکه کارگزاری بین کشاورزان توزیع شده است.

قربانی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت کود برای تغذیه گیاه که موجب افزایش محصول و حفظ حاصلخیزی خاک می شود کشاورزان باید از بهترین زمان کوددهی به محصولات خود آگاه باشند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: این شرکت آمادگی دارد بر اساس حواله الکترونیکی صادره از مدیریت های جهاد کشاورزی نسبت به تامین کود مورد نیاز تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

به گزارش ایرنا، ۹۵ عامل توزیع کود شیمیایی در استان و ۲۲ کارگزار در ارومیه نسبت به توزیع کودهای ارایه شده بین کشاورزان اقدام می کنند.

آذربایجان غربی دارای ۲۳۰ هزار بهره بردار است که در ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مشغول کشت و کار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha