۲۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 5304
کد خبر: 84888218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استان فارس آماده جذب سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز است

شیراز-ایرنا-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه استان فارس در جایگاه دوم کشور از نظر ذخایر گازی است، گفت: این استان با برخورداری از ۲۳۰ شرکت‌ دانش بنیان آمادگی دارد شرایط لازم را برای سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز مهیا کند.

بر اساس گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محسن ربانی زاده در بازدید از نمایشگاه بین المللی تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان فارس در شهرک گلستان شیراز اظهار کرد: بر اساس آمارهای آژانس بین‌المللی انرژی، ایران در رتبه نخست ذخایر گازی و با داشتن بیش از ۱۵۰ میلیارد بشکه نفت و میعانات در موقعیت ژئوپیتکی ویژه ای قرار دارد.
ربانی زاده افزود: تحریم‌ها فرصتی ایجاد کرده تا ما این ذخایر ارزشمند خدادادی را به صورت خام صادر نکنیم و به تدریج با تقویت شرکت های دانش بنیان و بومی سازی در حوزه تجهیزات و دانش فنی نفت و گاز بتوانیم زنجیره ارزش تولید را حداکثر کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اظهار داشت: با توجه منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد ارزش افزوده در ذخایر و جلوگیری از خام فروشی، دستگاه های متولی مکلف هستند که ضمن توانمندسازی و درون زا بودن و درونگرا بتوانند در برابر تکانه ها و تعدیل های بیرونی مقاوم باشند.
وی تصریح کرد: هرچند ایران رتبه نخست گاز دارد ولی در بحث صادرات در جایگاه بیست و پنجم قرار دارد و این در واقع فرصتی فراهم نموده که در آینده بتواند به صورت جهشی در مسیر توسعه و رونق اقتصادی قرار گیرد.
ربانی زاده  اظهار داشت: با وجود شرکت های دانش بنیان در استان فارس که بالغ بر ۲۳۰ شرکت است این ظرفیت برای کمک به بومی سازی تجهیزات و صنعت نفت آماده است ولذا استان فارس آمادگی دارد جهت سرمایه‌ گذاری حوزه نفت و گاز شرایط ویژه‌ای مهیا نماید.
او اضافه کرد: امروز از حیث توان داخل، دانش فنی و تجهیزات در جایگاهی قرار داریم که می توانیم آینده درخشانی برای حوزه نفت و گاز متصور باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در پایان گفت: نمایشگاه تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی فرصت ارزشمند و طلایی برای انعقاد تفاهم نامه بین شرکتها و مراکز علمی و دانشگاهی دانش‌بنیان است که با تعامل حلقه های توسعه و عوامل تاثیر گذار در پیشرفت امکان تحقق اهداف پیش بینی شده برای شکوفایی و توسعه استان و کشور ضروری است.

پانزدهمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و نمایشگاه بهداشت، ایمنی و محیط زیست در صنعت نفت از ۲۱شهریور ماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه بیست و چهارم همین ماه ادامه خواهد داشت.
بنا بر اعلام دست‌اندرکاران، بیش از ۷۰شرکت فعال از استان های فارس، تهران، اصفهان،آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در این نمایشگاه حضور دارند. بازدید کنندگان و علاقه مندان می توانند با دریافت بلیط از تارنمای شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس، هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha