۲۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84888240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید استاندار خراسان جنوبی بر استقبال شایسته از دانشجویان

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی بر اهتمام دانشگاه‌ها برای استقبال شایسته از دانشجویان در سال تحصیلی جدید تاکید کرد و گفت: کلاس‌های دانشگاه‌ها بعد از وقفه دو ساله ناشی از کرونا، امسال به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در دیدار رؤسای دانشگاه‌های استان افزود: دانشگاه‌ها مکلفند برای این حضور و بهره‌برداری مفید دانشجویان از کلاس‌های درس اساتید، به‌درستی برنامه‌ریزی کنند.

وی از نیاز دانشجویان غیربومی به فضای خوابگاهی گفت و اظهار داشت: با توجه به برگزاری کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری و نبود نیاز دانشجویان به فضای خوابگاهی، خوابگاه‌های دانشگاه‌ها طی ۲ سال گذشته بلااستفاده بوده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: فضاهای خوابگاهی برای استفاده مجدد دانشجویان در سال تحصیلی جدید باید مورد بررسی قرار گیرد و کاستی‌های موجود قبل از اسکان و استقرار دانشجوها در این محیط‌ها رفع شود.

وی متذکر شد: این تکلیف ماست که محیط مناسبی را برای زندگی دانشجویان که مهمان استان هستند، فراهم کنیم.

قناعت گفت: تامین رفاهیات دانشجویان در محیط دانشگاه و خوابگاه، وظیفه همه متولیان امر است و دانشگاه‌ها باید در این زمینه آمادگی کامل داشته باشند.

در این نشست که ۲ ساعت به طول انجامید، پس از بحث و تبادل نظر، تصمیمات لازم درخصوص شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها، فضاسازی مناسب، آماده‌سازی خوابگاه‌های دانشجویی و سایر موارد اتخاذ شد.

بنابر آخرین آمار رسمی ۳۹ هزار و ۶۱۶ دانشجو در دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند که از این تعداد در دانشگاه‌های دولتی ۲۱ هزار و ۶۶۶ نفر، دانشگاه علوم پزشکی ۴ هزار و ۱۲ نفر و دانشگاه‌های دولتی تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۵ هزار و ۶۶۶ نفر حضور دارند.

همچنین دانشگاه‌های آزاد اسلامی ۷ هزار و ۴۵۰ نفر، دانشگاه پیام نور ۵ هزار و ۵۲۶ نفر، دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۳ هزار و ۹۰۲ نفر، دانشگاه علمی و کاربردی هزار و ۶۷۴ نفر و غیرانتفاعی ۴۷۴ دانشجو دارند.

دانشگاه بیرجند در مرکز استان بیشترین تعداد دانشجو و اعضای هیات علمی را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha