موکب الحسین (ع) شهدای انتظامی در تمرچین از ۲۰ هزار زائر اربعین پذیرایی کرد

ارومیه - ایرنا - مسوول موکب الحسین (ع) شهدای انتظامی گفت: این موکب در مسیر منتهی به مرز تمرچین دایر شده و از حدود ۲۰ هزار زائر اربعین پذیرایی کرده است.

حجت الاسلام مرتضی نامدار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا در مرز تمرچین با بیان اینکه این موکب روزانه پذیرای حدود یک هزار و ۵۰۰ زائر در سه وعده غذایی است، افزود: این موکب از ۱۰ شهریور دایر شده و تا ۲ روز دیگر نیز خدمات رسانی می‌کند.
وی در رابطه با محل اسکان زوار در موکب الحسین (ع) شهدای انتظامی، اظهار کرد: روزانه برای بیش از ۵۰۰ نفر محل اسکان در ۲ قسمت خواهران و برادران تدارک دیده شده است.
حجت الاسلام مرتضی نامدار همچنین در رابطه با خدمات رسانی اهل تسنن به زوار اربعین حسینی در منطقه، گفت: تمرچین در یک منطقه سنی نشین واقع شده و برادران سنی مذهب ما در پذیرایی از زوار اربعین حسینی سنگ تمام گذاشتند.
وی ادامه داد: اهل تسنن با عملکرد خود در مرز تمرچین نشان دادند که دوستدار ائمه اطهار (ع) هستند و عشق سید الشهدا (ع) را در سینه دارند.
حجت الاسلام نامدار با بیان اینکه راه امام حسین (ع) راه آزادی است، اضافه کرد: سید الشهدا فقط مختص شیعه نیست بلکه متعلق به تمامی انسان‌های آزاده جهان است.
وی ادامه راه امام حسین (ع) را نجات بخش بشریت عنوان کرد و یادآور شد: وحدت شیعه و سنی در منطقه پوزه استکبار جهانی را به خاک مالید.
مسوول موکب الحسین (ع) شهدای انتظامی، راهپیمایی اربعین را پیام رسان آزادی و مبارزه با استکبار عنوان کرد و گفت: پیاده روی اربعین عزت جهان اسلام است و لرزه بر تن دشمنان انداخته است.
وی تاکید کرد: اربعین تمامی فتنه‌ها و نقشه‌های دشمنان اسلام را نقش بر آب کرده است.

به گزارش ایرنا و براساس اعلام ستاد اربعین استان آذربایجان‌غربی، گذرگاه تمرچین در برای نخستین بار، از روز ۱۴ شهریور ماه جاری میزبان زوار اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات است.

زوار پس از گذشتن از مرز تمرچین در ایران و حاج عمران در طرف عراقی، مسیر حاج عمران - اربیل، اربیل - کرکوک و کرکوک به بغداد را به عنوان مسیر رفت و الحسینیه بغداد به سمت حاج عمران نیز مسیر بازگشت زوار خواهد بود.

کوتاه شدن مسیر تمرچین به سمت بغداد و سهل الوصول بودن مسیر، هزینه حداقلی حمل و نقل، آب و هوای معتدل و مسیر امن از جمله مزایای تردد زائران اربیعن از طریق این مرز است.

بیش از  ۵۰ هزار تردد در مرز تمرچین به منظور زیارت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین ثبت شده و تاکنون حدود ۶ هزار زائر نیز از همین طریق به کشور بازگشته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha