۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۰۴
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84892916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بولسونارو در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری در اوکراین شد

تهران – ایرنا – ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل روز سه شنبه هنگام سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، ضمن انتقاد از تحریم های اعمال شده علیه روسیه، خواستار آتش بس فوری در اوکراین شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی تاکید کرد که برزیل، تحریم های یکجانبه را بهترین روش برای برخورد با این درگیری نمی داند.

رئیس جمهوری برزیل همچنین یادآور شد که راه حل این مساله تنها از طریق گفت و گو و مذاکره حاصل می شود.

وی که درصدد انتخاب مجدد در برزیل در ماه آینده است، از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل استفاده کرد تا امتیازات دولت خود را مورد توجه قرار دهد.

سخنرانی بولسونارو تا حد زیادی بر مساله اقتصاد متمرکز بود و با در نظر گرفتن برنامه رفاهی در طول همه گیری کرونا برای میلیون ها برزیلی آغاز شد.

وی همچنین بر روند نزولی نرخ بیکاری در بزرگترین کشور آمریکای لاتین اشاره کرد و کنایه ای به لوئیز ایناسیو لولا داسیلو رئیس جمهوری سابق برزیل و رقیب اصلی در انتخابات این کشور داشت و محکومیت داسیلو به پولشویی و فساد مالی را مورد توجه قرار داد.

بولسونارو اولین مقام دولتی بود که در روز نخست نشست های مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد.

به طور سنتی رئیس جمهوری آمریکا دومین فرد سخنران در این مجمع است، اما امسال جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا سخنرانی اش را به دلیل شرکت در مراسم تشییع جنازه الیزابت ملکه انگلیس به روز چهارشنبه موکول کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha