۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۴۴
کد خبر: 84892920
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فارس استان معین آموزش کارشناسان رسمی دادگستری جنوب کشور است

شیراز- ایرنا- رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس گفت: با افتتاح مرکز آموزش و مهارت افزایی کارشناسان رسمی دادگستری جنوب کشور در شیراز، استان فارس به عنوان استان معین آموزش و مهارت افزایی کارشناسان رسمی جنوب کشور تعیین شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد کرمی عصر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: با افتتاح این مرکز، اگر کارشناسی بخواهد ارتقاء گیرد باید دوره های آموزشی در این زمینه را در استان فارس طی کند و در این راه استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و اساتید دانشگاهی ضروری است.

وی، بهره‌مندی از نظرات و ظرفیت های کارشناسان رسمی دادگستری در جامعه را نیازمند فرهنگ سازی دانست و ادامه داد: ما معتقدیم که مردم باید قبل از شروع هر فعالیت اقتصادی از مشاوره کارشناسان رسمی استفاده کنند.

کرمی اظهار داشت: بعضا مشاهده می شود که مردم در زمینه کارهای اقتصادی و اجتماعی هزینه های زیادی صرف می کنند، اما به این نکته توجه نمی کنند که با یک هزینه اندک برای دریافت اطلاعات و مشاوره حقوقی از کارشناسان رسمی دادگستری می‌توانند در فعالیت خود موفق تر عمل کنند و کمتر دچار مشکل شوند.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس بیان کرد: بخشی از مشکلات مردم در حوزه کارهای اقتصادی ناشی از بی توجهی آنها به مسائل حقوقی است.

کرمی گفت: کارشناسان رسمی دادگستری در رشته‌های تخصصی مختلف در کنار مردم هستند و مردم می‌توانند با مراجعه به مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس از ظرفیت کارشناسان استفاده کنند تا بیشترین بهره وری را در کار داشته باشند.

وی ادامه داد: باید این اعتماد در مردم ایجاد شود که انجام کارشناسی در امور مختلف ضروری است چرا که هرچه بیشتر از ظرفیت کارشناسان رسمی استفاده شود و مردم بیشتر با قوانین و مقررات آشنا شوند از بروز بسیاری از مسائل و اختلافات پیش گیری خواهد شد و از حجم ورودی پرونده های قضایی نیز کاسته خواهد شد.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس گفت: مردم زمانی که با یک مشکل برخورد می کنند به فکر استفاده از خدمات کارشناس رسمی دادگستری می‌افتند در حالیکه آن زمان ممکن است دیر باشد و بنابراین بهتر است که شهروندان قبل از ایجاد مشکل نظر مشورتی کارشناسان را جویا شوند.

کرمی افزود: مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس با دارا بودن یک هزار کارشناس و کارآموز کارشناسی آماده ارائه خدمات کارشناسی و مشاوره‌ای به مردم استان و کشور است.

وی ادامه داد: ما در سال ۹۹ بالغ بر ۴۰۰ کارآموز را در مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان پذیرفتیم که مراحل پایانی جذب را طی می کنند و آموزش های عمومی آنها به اتمام رسیده است.

رییس مرکز کارشناسان دادگستری استان فارس افزود: این کارآموزان در روز ۲۲ مهرماه امسال آزمون پایان دوره را خواهند داشت و پس از آن آموزش های تخصصی را خواهند دید و پس از برگزاری مراسم تحلیف آنها در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ به جمع بدنه کارشناسی استان افزوده خواهند شد.

وی بیان کرد: مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس به منظور ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه، بحث ارائه خدمات مشاوره ای کارشناسی رایگان به مردم را نیز در دستور کار دارد و این خدمات را با حضور در مساجد استان به مردم ارائه می دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha