یک مسئول قوه قضائیه: به اعتراض‌های داوطلبان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رسیدگی شد

شیراز- ایرنا- رئیس اداره سنجش و ارزیابی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: به دنبال دریافت اعتراض برخی داوطلبان آزمون رسمی کارشناسان دادگستری، هشت استان کشور به عنوان مبدا انتخاب و معترضین استان های مجاور در استان مبدا حضور یافته و بار دیگر در مصاحبه عمومی و اختصاصی شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، امین مهدی پور، روز جمعه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: وقتی پرونده ای به این کارشناسان واگذار می شود آنها به بهترین شکل ممکن از حق و حقوق مردم دفاع می کنند.اولویت و هدف اصلی ما جذب کارشناسان حرفه ای و با تجربه رسمی قوه قضائیه است.

وی، در خصوص انجام مصاحبه مجدد داوطلبان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری که در سال ۱۴۰۰ برگزار شد بیان کرد: بعد از برگزاری آزمون کتبی، پذیرفته شدگان یک بار با حضور در تهران مورد مصاحبه قرار گرفتند اما بر اساس حقی که قانون در نظر گرفته داوطلبان می توانند یک مرتبه نسبت به مصاحبه انجام شده اعتراض کنند.

او اظهار داشت: به دنبال دریافت اعتراض داوطلبان، تصمیم گرفته شد که هشت استان کشور به عنوان مبدا انتخاب و معترضین استان های مجاور در استان مبدا حضور یافته و بار دیگر در مصاحبه عمومی و اختصاصی شرکت کنند.

رئیس اداره سنجش و ارزیابی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بیان کرد: در استان فارس نیز به عنوان یکی از هشت استان مبدا شاهد حضور داوطلبان استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد بودیم.

مهدی پور گفت: با رسیدگی به اعتراضات و اخذ نمره تراز متقاضیان، پرونده سال ۱۴۰۰ کارشناسان رسمی دادگستری در کشور مختومه شده و آماده برگزاری آزمون جذب کارشناس رسمی در سال ۱۴۰۱ می‌شویم.

وی گفت: بعد از اتمام مصاحبه، صلاحیت پذیرفته شدگان توسط یک هیات به نام هیات تعیین صلاحیت با حضور قضات عالی رتبه کشور مورد بررسی قرار گرفته و بعد از رای هیات، متقاضیان برای طی دوره ۱۲ ماهه کارآموزی معرفی می‌شوند.
او افزود: از آنجا که کارشناسان و وکلا حافظ جان، مال و ناموس افراد هستند به همین دلیل براساس قانون، احراز صلاحیت‌های عمومی، اخلاقی و فردی آنها به دقت مدنظر است.

مقام مرکز وکلا قوه قضائیه: به اعتراض‌های داوطلبان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رسیدگی شد
مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس قطب آموزش کارشناسان رسمی جنوب کشور

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس هم گفت: این مرکز کارشناسان به عنوان قطب آموزش و مهارت افزایی کارشناسان رسمی دادگستری جنوب کشور تعیین شده است.
مهرداد کرمی، با اشاره به برگزاری آزمون پایان دوره عمومی کارآموزان کارشناس رسمی فارس با شرکت بیش از ٤٠٠ نفر داوطلب افزود: پس از اعلام نتایج این آزمون در آینده نزدیک، کارآموزان وارد آموزش‌های تخصصی ‌شده و در نهایت پس از انجام تکالیف کارآموزی و مراسم تحلیف، پروانه کارشناس رسمی دادگستری دریافت خواهند کرد.
وی ادامه داد: همچنین تا پایان خردادماه سال آتی، ۴۰۰ کارآموز مرکز کارشناسان قوه قضاییه فارس تبدیل وضعیت خواهند شد.
او اظهار داشت: علاوه بر این تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۲ حدود ٨٠٠ کارآموز منطقه سه کشور شامل استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان پس از طی مراحل قانونی تبدیل وضعیت، پروانه کارشناسی رسمی دادگستری دریافت خواهند کرد.
رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس افزود: نهاد کارشناسی به عنوان یک نهاد خدمت رسان نه تنها محدود به استان محل خدمت نیست بلکه پس از اتمام بازه زمانی ١٠ ساله صلاحیت حوزه جغرافیایی کشوری را پیدا خواهد کرد و در سطح کشور می‌تواند انجام وظیفه کند.
کرمی، کیفی بخشی و استمرار آموزش‌های مرکز کارشناسان رسمی را امری مهم دانست ادامه داد: علاوه بر پیگیری در فارس، این مهم به استان‌های منطقه سه هم تسری یافته به گونه‌ای که طی هفت ماه گذشته امسال بالغ بر ١٠٠ ساعت آموزش‌های عمومی و تخصصی به کارشناسان ارائه داده‌ایم که در کشور بی نظیر است.
وی بیان کرد: کارشناسان استان فارس علاوه بر ارائه پرونده‌هایی که از محاکم قضایی ارائه می‌شود، قادرند که کارشناسی پرونده‌های مربوط به سازمان‌ها و موسسه های خصوصی و دولتی را نیز بر عهده گیرند که در همین راستا تفاهم نامه‌هایی نیز با سازمان‌های دولتی و خصوصی منعقد شده و می کوشیم که خدمات مطلوب با نهایت دقت از سوی کارشناسان خبره ارائه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha