۳۶ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک ۳۶ بیمار بدحال مبتلا به ویروس کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد ۲۷ بیمار است.

دکتر محمد پهلوان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در۲۴ ساعت گذشته ۶۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری شدند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد با زیر پوشش قرار دادن کلانشهر مشهد و ۱۶ شهرستان دیگر خراسان رضوی ۵۴ نفر است.

وی ادامه داد:هم اکنون ۱۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۱۱۰ بیمار در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرش شدند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴۴ بیمار سرپایی مشکوک یا مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۴۴ هزار و ۵۴۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴ هزار و ۳۴۴ تن رسیده است.

همچنین هفت میلیون و ۳۲۱ هزار و ۹۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

هم اکنون ۲۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۵ میلیون و ۶۸ هزار و ۳۴۷ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۷۸۲ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۶۰۰ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۷۲۹ دُز رسیده است.

هم اینک ۲۰ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۲۵۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۱ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز قرار ندارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha