۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۳۲
کد خبر: 84894812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یازدهمین ایستگاه هواشناسی متعلق به شهرداری در مشهد فعال شد

مشهد- ایرنا- یازدهمین ایستگاه هواشناسی متعلق به شهرداری مشهد واقع در شرق این کلانشهر مشهد روز چهارشنبه طی مراسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در مراسم بهره‌برداری از این ایستگاه هواشناسی گفت: ایستگاه هواشناسی کارخانه پسماند واقع در ۱۰ کیلومتری جاده قدیم نیشابور با هزینه ۲ میلیارد ریال با توجه به نیاز اساسی به داشتن یک بانک اطلاعاتی مدون و مشخص در حوزه هواشناسی شرق مشهد راه‌اندازی و فعال شده است.

علی نجفی افزود: در کلانشهر مشهد همسو با بسیاری از کلانشهرهای توسعه یافته با استقرار ایستگاه‌های تخصصی هواشناسی در نقاط مختلف شهر تلاش شده با دریافت و تحلیل انواع داده های مرتبط با هواشناسی، نقشه ها و مدل های مختلفی به منظور بهبود تصمیم گیری و ارائه خدمات به شهروندان در اختیار مدیران شهری قرار گیرد. 

وی اضافه کرد: ایستگاه های هواشناسی با دریافت اطلاعاتی نظیر درجه حرارت هوا، رطوبت، فشار، سمت و سرعت باد و داده های دستگاه باران سنج و تشعشع سنج نسبت به شناسایی پارامترهای محلی هواشناسی برای مکان یابی و جانمایی صحیح دپوی خاک و نخاله و  چرخه تبدیل پسماندها به کود آلی نقش بسیار موثری دارد.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: خروجی نهایی تحلیل داده های این ایستگاه‌ هواشناسی منجر به تهیه بانک اطلاعاتی هواشناسی شهر مشهد خواهد شد و نقشه راه قابل اعتماد در برنامه‌ریزی های شهری برای مدیران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha