استاندار چهارمحال‌ و بختیاری: دستگاه‌های اجرایی یاری‌گر آموزش و پرورش باشند

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه با اینکه مهرماه امسال مدارس به صورت فراگیر گشایش می‌یابد انتظار می‌رود، دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان با وحدت، همدلی و انسجام برای سال تحصیلی جدید یاریگر آموزش و پرورش باشند تا شاهد بازگشایی پرنشاط برای دانش‌آموزان، معلمان و اولیای دانش‌آموزان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری  روز  پنجشنبه در سومین جلسه امسال شورای آموزش و پروش استان در سالن جلسات استانداری چهارمحال و بختیاری شهرکرد با تجلیل از شهدای دانش‌آموز افزود:مسوولان اجرایی از جمله فرمانداران روز شنبه اول مهر در همه مدارس شهرستان‌های استان حضور داشته باشند و از شهرداران نیز درخواست می‌شود با  فضاسازی مناسب و زیباسازی مقابل مدارس بازگشایی پرنشاطی را به دانش‌آموزان هدیه دهند.

استاندار چهارمحال‌ و بختیاری افزود: پلیس نیز برای ترافیک و تردد ایمن دانش‌آموزان، سرویس‌های مدارس و اولیا تمهیدات لازم را اتخاذ کند و مراکز بهداشتی نیز سفیر بهداشتی مدارس را فعال کنند و نظارت جامعی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس داشته باشند و مقرر شده تجهیزات لازم در این خصوص در اختیار مدارس قرار گیرد.

حیدری افزود:سازمان جهادکشاورزی و اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان بر روی قیمت‌های اقلام تغذیه‌ای، نوشت‌افزار و سرویس مدارس نظارت کامل داشته باشند تا خانواده آغاز سال تحصیلی را با آرامش شروع کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ادارات کل آموزش و پرورش از همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس ،برای ایجاد فضای معنوی در مدارس استفاده کنند و با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز، نسل‌های جدید را با معنویت دانش آموزان شهید آشنا کنند که این کار علاوه بر فرهنگسازی برکت معنوی نیز دارد.

حیدری تصریح کرد: ورزش دانش‌آموزی باید مورد توجه قرار بگیرد و برگزاری مسابقات ورزشی در این زمینه مهم است و انتظار داریم ۱۰ سالن ورزشی ناتمام آموزش پرورش استان در سه ماهه اول سال تحصیلی جاری تکمیل شود.

رییس شورای آموزش و پرورش استان تاکید کرد: از ظرفیت بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و هیات‌ها و تشکل‌های دانش‌آموزی استفاده شود و توجه به امور فرهنگی با ایجاد جاذبه برای دانش آموزان مورد تاکید قرار گیرد و یا فعال کردن شوراهای آموزش و پرورش از ظرفیت این نهاد در کنار شوراهای اولیا و مربیان و استفاده شود.

وی یاد آور شد: نقش آفرینی اولیا بسیار موثر است و آموزش خانواده‌ها، اولیا و تبادل اطلاعات میان مدارس و اولیا آنها بسیار کمک رسان است و مدارس می توانند از ظرفیت خیرین بهره‌مند شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به کسب رتبه سوم رشته تجربی توسط یکی از دانش‌آموزان  استان در کنکور سراسری امسال گفت: مسوولان مدارس استان می‌توانند با دعوت از دانش‌آموزان برتر و موفق در آزمون سراسری از آن‌ها برای انتقال تجربیات به دانش‌آموزان هم استانی استفاده کنند و به دانش‌آموزان نشان دهند "خواستن توانستن است" و بیان دلیل موفقیت‌ها دانش آموزان را در مسیر موفقیت هدایت کنند.

حیدری افزود: خوشبختانه در سفر اعتبارات خوبی به آموزش و پرورس تخصیص داده شد و از مدیران این نهاد خواست بصورت جدی مصوبات سفر را پیگیری کنند تا دیگر مدرسه کانکسی در استان نداشته باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مدارس نقش مهمی در فرهنگسازی دارند و همزمانی هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی مدارس فرصت ایجاد فضایی معنوی برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و برخورداری از برکات معنوی شهدا را به مدارس می‌دهد.

حیدری تاکید کرد: نقش مدارس در شکل‌گیری فرهنگ جامعه کلیدی است و با توجه به آنکه بیشتر شخصیت افراد در سنینی که دانش‌آموز هستند شکل می‌گیرد، اگر آموزش و پرورش وظایف خود را به خوبی انجام دهد در آینده شاهد ورود انسان‌هایی فرهیخته به جامعه خواهیم بود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود فعالان آموزش و پرورش با روحیه جهادی و دلسوزی برای نسل‌های جدید، راهبردهای کلان سند تحول آموزش و پرورش را تبدیل به دستورالعمل اجرایی کنند تا عملکردشان سند افتخاری برای فعالان این حوزه مهم فرهنگسازی در کشور شود.

حیدری اظهار داشت: تلاش جهت تکمیل مدارس نیمه‌تمام و حذف کلاس‌های کانکسی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش است و تلاش شود نگاهی عدالت‌مدارانه به تمامی نواحی ۱۷ گانه آموزش و پرورش استان در این زمینه وجود داشته باشد و مناطق دور دست استان و غرب شهرکرد که در این زمینه محروم هستند مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۲۲۰ هزار دانش‌آموز درمدارس استان چهارمحال و مشغول علم‌آموزی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha