ایران هرگونه خصومت و تبعیض علیه اقلیت‌های مذهبی بویژه مسلمانان را محکوم کرد 

نیویورک- ایرنا- معاون حقوقی و بین الملل وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش کشورهای غربی در ترویج اسلام هراسی و سخنان نفرت پراکنی به بهانه آزادی بیان گفت که هرگونه خصومت و تبعیض علیه اقلیت ها ی مذهبی بویژه مسلمانان موجب گسترش و اشاعه خشونت و افراط گرایی است.

به گزارش ایرنا، رضا نجفی در نشستی به  مناسبت گرامیداشت سی امین سالگرد تصویب اعلامیه حقوق افراد متعلق به اقلیت های ملی یا قومی، مذهبی و زبانی، در حاشیه هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی که با حضور که با سخنرانی قریب به ۸۰ نفر از نمایندگان عالیرتبه کشورها عصر پنجشنبه به وقت محلی برگزار شد، اعلام کرد که نماینده کشوری متشکل از فرهنگ ها، مذاهب، قومیت ها و زبان های مختلف است که با هدایت آموزه های راستین اسلام و الهام از سابقه طولانی مدارا در میان ادیان، از همزیستی مسالمت آمیز ادیان ابراهیمی بهره می برد.  

وی گفت ایرانی‌ها صرفنظر از زبان و نژاد یک ملت واحد هستند.  

رضا نجفی  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ایران در راستای تأمین حقوق اقلیت ها به تأثیر منفی اقدامات قهرآمیز یکجانبه و تحریم های ظالمانه اقتصادی ایالات متحده آمریکا پرداخت و آن را مانعی در جهت تحقق حقوق افراد معرفی کرد.  

وی افزود که همه در برابر قانون برابر بوده و این حق را دارند که با کرامت و احترام با آنها رفتار شود. لیکن هر گونه حمایت از حقوق اقلیت ها نباید با حقوق قانونی و مشروع حاکمیتی کشورهای عضو و همچنین اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورها همانطور که در اعلامیه بیان  شده است، تداخل داشته باشد.  

نماینده ایران در این نشست گفت، همه ما مسئولیت حیاتی داریم تا با در نظر گرفتن ویژگی‌های متمایز خود در سیاست‌ها، قوانین و مقررات ملی و همچنین، تمامی ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی، فرصت‌های برابری را در چارچوب حقوق بین‌الملل برای مردم کشورمان فراهم کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha