۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳
کد خبر: 84895894
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدارس کیش مهیای استقبال از دانش آموزان

کیش - ایرنا - مدارس کیش پس از ۲ سال تعطیلی به‌علت کرونا در سال تحصیلی جدید آماده استقبال از دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه است.

به گزارش ایرنا، جزیره کیش با ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی قرار است در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ پذیرای بیش از ۹ هزار دانش آموزی باشد که در مقاطع مختلف مشغول علم اندوزی هستند.
این تعداد دانش آموز شامل پنج هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع ابتدایی، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در مقطع متوسطه اول، یک هزار دانش آموز در مقطع متوسطه دوم و بیش از ۲۰۰ نفر در مدارس هنرستان هستند.
آموزش و پرورش کیش با همکاری سازمان منطقه آزاد این جزیره از مرداد ماه سال جاری طرح بهسازی و تعمیر مدارس دولتی را برای استقبال از مهر آغاز کرده و اکنون ۲۳ باب مدرسه دولتی این جزیره با چهره ای جدید خود را آماده استقبال از دانش آموزان کرده است.
رییس آموزش و پرورش کیش در این ارتباط به ایرنا گفت: ۹۴۱ دانش آموز پایه اول در این جزیره روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به صورت نمادین در کلاس های درس حضور یافتند تا آغازگر سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ باشند.
پرویز حیدری راد افزود: این دانش آموزان در قالب بیش از ۳۰ کلاس درس ساماندهی شده اند که حدود نیمی از آنها دختر و نیم دیگر آنها را پسران تشکیل می دهد.
وی در خصوص سایر پایه های دانش آموزی نیز گفت: نزدیک به ۹۷ درصد ثبت نام دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در این جزیره نهایی شده و سه درصد باقی مانده به علت سفر والدین آنان در اولین نخستین هفته سال تحصیلی نهایی می شود.
حیدری راد افزود: کتاب های درسی که از ابتدای شهریور به انبارهای مدارس منتقل شده بودند و تا روز گذشته در اختیار دانش اموزانی که ثبت نام آنان نهایی شده قرار گرفته است.
وی با اشاره به طرح تعمیر و مرمت مدارس نیز گفت: با توجه به اینکه برپایی کلاس ها در سال تحصیلی جاری حضوری اعلام شد با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد و شرکت عمران، آب و خدمات کیش این طرح در دستورکار قرار گرفت.
حیدری راد گفت: هم اکنون تمامی اقدامات لازم در ۲۳ مدرسه دولتی این جزیره به اتمام رسیده و مدارس آماده استقبال از دانش آموزان در دوم مهر ماه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha