۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84896487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷۰ هزار دانش‌آموز گیلانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

رشت - ایرنا - ۳۷۰ هزار دانش آموزگیلانی امروز شنبه با نواخته شدن "زنگ مهر و ایثار و مقاومت "به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ راهی بوستان‌های علم و دانش شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این دانش آموزان در کلاس های درس سه هزار و ۸۳۱ مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند و بیش از ۲۶ هزار فرهنگی شامل؛ ۱۶ هزار و ۵۸۵ معلم، سه هزار و ۹۶۰ نفر از گروه مدیریت، یک‌هزار و ۳۶۸ نفر کیفت بخشی، یک‌هزار و ۱۴۷ نفر پرسنل اداری، یک هزار و ۱۵۲ خدماتی و ۲ هزار و ۲۰۷ دانشجو معلم در تعلیم و تربیت این دانش آموزان نقش آفرین هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در مراسم طرح ملی بازگشایی مدارس و به صدادرآمدن زنگ مهر، ایثار و مقاومت در دبستان ابتدایی پسرانه شاهد امام صادق (ع) در رشت با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: تمام مدارس استان با آمادگی کامل برای آغاز سال تحصیلی جدید فعال شده و همه کلاس ها دارای معلم هستند.

محمد فائزی اظهار داشت: همه امکانات برای تعلیم و تربیت دانش آموزان استان گیلان در سال تحصیلی جدید بسیج شده‌اند تا خانواده ها با آرامش فرزندان خود را راهی مدرسه کنند و دانش آموزان نیز به کسب علم و دانش بپردازند.

وی با بیان اینکه همه تمهیدات در بخش های مختلف از جمله در حوزه بهداشت اتخاذ شده است، افزود: بیش از نیمی از کلاس‌ها به سیستم تهویه تجهیز شده اند که در کوتاهترین زمان ممکن این اقدام برای همه کلاس های انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر اینکه مدارس نیاز به همکاری و مساعدت همه مردم و بخش ها دارد، اظهار داشت: در این راستا همکاری اولیا و مربیان  در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اهمیت بسزایی دارد که امید است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید توسط علی باقرزاده مشاور وزیر قرائت شد؛ در بخشی از این پیام آمده است: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام حزن و اندوه قیام و شهادت حضرت اباعبدالله حسین (ع) بار محتوایی و معنایی دفاع مقدس را برجسته تر کرده ضمن آنکه پیام عاشورا و فلسفه قیام امام حسین (ع) همیشه چراغ راه و سلسله جنبان هشت سال دفاع مقدس بوده است.

در ادامه این پیام عنوان شده است: یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس فرهنگ سازی است جوانان و رزمندگان اسلام در دفاع مقدس با ازخودگذشتگی و ایثارگری، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه جریان ها و مسائل دیگر را تحت شعاع قرار داد و زمینه ساز فرهنگی مقدسی شد که از طریق اتصال به ملکوت را فراهم کرد.

 وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: جامعه بزرگ و سرافراز آموزش و پرورش با درک مسئولیت خطیر خود همپای مردم با تمام توان در دفاع مقدس حضور داشتند و ضمن پشتیبانی جنگ داوطلبانه در خطوط مقدم جبهه ها حضور یافتند و در این راه پرافتخار حدود ۳۶ هزار شهید دانش آموز و نزدیک به پنج هزار شهید معلم و بسیاری جانباز و آزاده تقدیم حفظ استقلال و یکپارچگی کشور کردند، این حماسه های بزرگ در طول دفاع مقدس چنان برگ زرینی در تاریخ مبارزات حق طلبانه ملت ایران و تاریخ تعلیم و تربیت کشور خواهد درخشید.

در این مراسم اسدالله عباسی استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha