۲۹ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۱۳
کد خبر: 80329797
T T
۰ نفر
بيش از 17هزار كلاس اولي در استان بوشهر سال تحصيلي را آغاز كردند

بوشهر- همزمان با سراسر كشور 17هزار و100 دانش آموزكلاس اولي دراستان بوشهر با به صدا درآمدن زنگ شكوفه ها و غنچه ها در مدرسه ابتدايي شهيد باهنر بوشهر سال تحصيلي را آغاز كردند.

مدیركل آموزش و پرورش استان بوشهر در آیین جشن شكوفه ها و غنچه ها در این مدرسه گفت: تعداد دانش‌آموزان كلاس اولی امسال دراستان بوشهر درمقایسه با سال گذشته 14 درصد رشد دارد.

خلیل رضایی افزود: با اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، شاهد نقطه عطفی در عرصه تعلیم و تربیت كشور خواهیم بود.

وی اضافه كرد: با اجرایی شدن سند تحول بنیادین كه به دستور رهبر معظم انقلاب اجرایی شده است، مكتب اسلامی و ایرانی در آموزش و پرورش جاری می‌شود.

مدیركل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: 132 راهكار در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد كه تربیت دینی دانش‌‌آموزان و آشنایی با آموزه‌های قرآنی بخشی از این سند است و باید از این سند برای تربیت بهتر دانش‌آموزان بهره بگیریم.

رضایی بیان كرد: استقرار نظام آموزشی 6-3-3 از دیگر موارد سند تحول بنیادین در آموزش و پرروش است كه امسال برای نخستین‌بار در كشور اجرایی می‌شود.

وی گفت: دراین ارتباط در پایه ششم ابتدایی كه از امسال ایجاد شده 14 هزار دانش‌آموز در استان بوشهر در این پایه مشغول به تحصیل می شوند.

مدیركل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه كرد: درسال تحصیلی جدید 13هزار و731 معلم و عوامل فرهنگی، در یكهزار و927 مدرسه و هفت هزار و 981 كلاس درس به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان می پردازند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بر آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با آموزه‌های دفاع مقدس تاكید كرد.

محمد حسن شنبدی افزود: دانش‌آموزان باید در كنار درس با ارزش‌های اسلامی و آموزه‌های قرآنی نیز بیش از پیش آشنا شوند.

در این مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی كلاس‌ اولی‌ها توسط معاون استاندار به صدا درآمد و دانش‌‌آموزان با گذر از زیر قرآن راهی كلاس درس شدند. ك/2

629/539