توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای رویکرد اصلی آموزش و پرورش استان بوشهر است

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه ای براساس ظرفیت‌ها و توانمندی های این استان مهمترین رویکرد در بخش آموزش و پرورش استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با دوم مهرماه روز شنبه با نواختن زنگ مقاومت و مدرسه ۲۵۰ هزار دانش آموز استان بوشهر، سال تحصیلی جدید را با حضور در ۱۰ هزار و ۸۰۰ کلاس درس درقالب یکهزار و ۸۰۰ واحد آموزشی آغاز کردند.

استاندار بوشهر در آیین نمادین نواختن زنگ مقاومت و مدرسه در هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه رازی بوشهر گفت: انرژی اتمی، نفت، گاز و پتروشیمی، اقتصاد دریامحور، آبزی پروری، کشاورزی، خرما و گردشگری از جمله ظرفیت‌های این استان است که باید بر این اساس ظرفیت هنرستان‌های فنی و حرفه ای توسعه یابند.

احمد محمدی زاده بیان کرد: تلاش می‌شود آموزش و پرورش و آموزش عالی براساس مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان بوشهر توسعه داده شود.

توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای رویکرد اصلی آموزش و پرورش استان بوشهر است

استاندار بوشهر گفت: امیدواریم هنرستان‌های فنی و حرفه ای در اشتغال آفرینی، مهارت آموزی، توسعه و تاثیر گذاری لازم را داشته باشند.  

وی با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس، جنگ تحمیلی علیه ایران را همانند جنگ احزاب توصیف کرد و ادامه داد: در جنگ احزاب همه ادیان برای نابودی اسلام بسیج شده بودند در جنگ تحمیلی نیز تمام قدرت‌های شرق و غرب، کشورهای منطقه و ضد انقلاب همه و همه علیه انقلاب نوپای ایران اسلامی بسیج شده بودند.

محمدی زاده ادامه داد: با وجود اینکه همه قدرت‌های دنیا آن روز برای براندازی نظام جمهوری اسلامی پشت سر صدام قرار گرفته بودند اما اراده، اتحاد، اعتقاد ملت ایران و رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی قدرتمندتر از موشک‌ها و بمب‌های آهنین استکبار و استعمار جهانی بود و همین امر باعث پیروزی ملت ایران شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی براساس سند بنیادین تحول آموزش و پرورش به عنوان تنها سند رسمی این نهاد از مهمترین هدف‌های تعریف شده برای این نهاد تربیتی است.

علی موحدی اظهار کرد: تلاش می‌شود دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت و این جوانان با تلاش علمی و حضور در فعالیت‌های تربیتی آینده نظام را تضمین کنند.

وی با اشاره به استقبال دانش آموزان استان بوشهر از رشته های فنی و حرفه ای گفت: در زمان حاضر ۳۸.۲۳ درصد دانش آموزان این استان در بخش فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند که این آمار از میانگین ۳۵.۳۹ درصد کشور بالاتر است.

توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای رویکرد اصلی آموزش و پرورش استان بوشهر است

موحدی ادامه داد: با توجه به استقبال دانش آموزان از رشته های مهارتی امروز در زمینه تجهیزات و فضای هنرستانی استان بوشهر با مشکلاتی روبرو است و تلاش می شود این مشکل با احداث و تاسیس هنرستان‌های جوارکارگاهی یا جوار تاسیسات برطرف شود.

وی تاکید کرد: انتظار می رود مجموعه نفت گاز و پتروشیمی های مستقر در عسلویه در حوزه تاسیس هنرستان‌ها بویژه هنرستان‌های جوار کارگاهی پیشقدم شوند و هنرستان‌هایی با رویکرد نفت وگاز در این استان ایجاد شود.

موحدی با تقدیر از نیروی انتظامی و تلاش این مجموعه در امنیت و آرامش اظهار کرد: ما قدردان حافظان امنیت هستیم و به طور یقین ملت ایران جبهه دشمن را می شناسد و فریب توطئه‌های آنها را نمی‌خورد.

   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha