۳ مهر ۱۴۰۱، ۶:۱۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84897247
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوریه و عراق در خصوص همکاری برای مبارزه با تروریسم گفت وگو کردند
دیدار وزیران امور خارجه سوریه و عراق در نیویورک

تهران- ایرنا- فیصل المقداد وزیر امورخارجه سوریه و فؤاد حسین همتای عراقی‌اش در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درخصوص مسائل مختلف بویژه درخصوص مبارزه با تروریسم گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سانا"، دو طرف در این دیدار که در حاشیه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، بر ضرورت هماهنگی و همکاری مشترک برای مقابله با  چالش‌های منطقه بویژه مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم، تحقق امنیت و ثبات در دو کشور و تضمین احترام به حاکمیت دو کشور، اتحاد و سلامتی ارضی دو کشور تأکید کردند.

المقداد در این دیدار بار دیگر درباره اقدامات غیر قانونی نیروهای آمریکایی‌ها و ترکیه در کشورش بویژه حمایت آنها از گروه‌های تروریستی و محروم کردن ملت سوریه از منابع ملی‌اش سخن گفت.

المقداد و حسین همچنین بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه بویژه در زمینه اقتصادی در سایه اوضاع دشواری که دو کشور با آن روبه رو هستند، رایزنی کردند.

رایزنی عراق و سوریه برای هماهنگی مشترک برای مقابله با پدیده شوم تروریسم چند هفته پس از آن روی می‌دهد که ولادیمیر ورونکوف رئیس ستاد مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد مردادماه سال جاری اعلام کرد که حدود ۱۰ هزار نفر از عناصر داعش در منطقه فعالیت می کنند.

وی اظهار کرد که ۱۰ هزار نفر از عناصر داعش در منطقه فعالیت می‌کنند و این گروه از بی ثباتی برخی حکومت‌های منطقه و محدودیت‌های همه گیری کرونا سو استفاده می‌کند.

هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از امروز به مدت یک هفته در منهتن نیویورک مقر این نهاد بین المللی آغاز شد.

 مجمع عمومی امسال سازمان ملل با حضور سران و رهبران جهان برای نخستین بار پس از بیماری همه گیر کووید -۱۹ از سال ۲۰۱۹ برگزار شد که بزرگترین گردهمایی دیپلماتیک در جهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha