۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۷
کد خبر: 84898980
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۵۱ هکتار از اراضی ملی استان مرکزی رفع تصرف شد

اراک - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۷۵۱ هکتار از اراضی طبیعی و ملی این استان امسال از دست متصرفان خارج شد.

سرهنگ «منصور بهزاد نیا» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این اراضی در قالب ۱۳۱ فقره پرونده در راستای حفاظت و حراست از اراضی ملی و اجرای احکام قضایی از دست متجاوزان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

وی ارزش اراضی رفع تصرف شده در این مدت را ۱۱ میلیارد و ۲۷۴ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: بیشترین اراضی رفع تصرف شده مربوط به شهرستان‌های ساوه، زرندیه، اراک و خمین است که با رصد شبانه روزی یگان حفاظت استان مرکزی از دست متصرفان خارج شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآور شد: ۶۵۹ هکتار از اراضی ملی این استان در نیمه نخست سال گذشته در قالب ۸۵ فقره و ارزش ۱۰ میلیارد ریال رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

سرهنگ بهزادنیا گفت: تصرف اراضی ملی به صورت شخم و ایجاد شیار در اراضی ملی، ایجاد باغ و مستحدثات تصرف شده بود که با شکایت و پیگیری به موقع نیروهای اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی و با حکم مراجع قضایی از دست متصرفان خارج شد.

وی ادامه داد: این اراضی با رصد شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، رصد از طریق تصویر هوایی(ماهواره‌ای) و دریافت گزارشات مردمی از طریق سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ کشف و رفع تصرف شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۳ یگان حفاظت شامل ۱۲ یگان در شهرستان‌ها و یک یگان در مرکز استان وظیفه بازرسی، حفاظت و حراست از اراضی ملی و طبیعی این استان را برعهده دارند.

سرهنگ بهزادنیا گفت: شهروندان استان مرکزی می توانند هرگونه وقوع آتش سوزی و تجاوز به عرصه‌های طبیعی و مراتع استان را از طریق شماره ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های این استان اطلاع رسانی کنند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha