۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۱
کد خبر: 84899276
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ میلیارد ریال صرف عمران و توسعه اماکن مذهبی ایلام شد

ایلام - ایرنا - مدیر کل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: ۸۰ میلیارد ریال سال گذشته صرف عمران و توسعه و ساخت مساجد و اماکن مذهبی این استان شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: این مبلغ از محل اعتبارهای استانی، ملی، توازن و نفت و گاز هزینه شده است.

وی همچنیبن از صدور سند ملکیت ۲۶ موقوفه در استان خبر داد و افزود: این اسناد مربوط به اماکن مختلف اعم از مسجد، امامزاده، ساختمان مسکونی، تجاری و غیره است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه ایلام با اشاره به اینکه هم اینک سند مالکیت ۶۰ مسجد مناطق روستایی استان در مالکیت بنیاد مستضعفان است، تاکید کرد: علاوه بر این سند مالکیت شماری از امامن مذهبی نیز در مالکیت منابع طبیعی استان هستند.

به گفته حجت الاسلام عزیزی ، پیگیری برای صدور اسناد مالکیت این اماکن بنام این اداره کل در دست اقدام قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به مشارکت این اداره کل در ایام اربعین حسینی برای خدمات دهی به زائران گفت: اربعین امسال در مجموع ۵۰ میلیارد ریال برای خدمات دهی به زائران هزینه شده است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام، تمامی این مبلغ از محل نیت واقفان بوده و از ۱۲ تا ۲۶ شهریورماه صرف خدمات دهی به زائران حسینی شده است.

حجت الاسلام عزیزی همچنین از ثبت ۲ مورد وقف در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰ مورد وقف در استان به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha