فرمانده اسبق لشکر ۲۵ کربلا: پشتیبانی مردم از نظام و انقلاب سبب پیروزی در دفاع مقدس شد

گرگان - ایرنا - یادگار دوران دفاع مقدس و فرمانده اسبق لشکر ۲۵ کربلا، گفت: پشتیبانی مردم از نظام و انقلاب، هدایت و رهبری امام راحل (ره) سبب پیروزی ایران در دوران جنگ تحمیلی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار مرتضی قربانی روز پنجشنبه در پنجمین یادواره شهدای ورزشکار گلستان اظهارداشت: به‌جز حُب خدا، ولایت فقیه و رهبری امام راحل در کنار حضور چشمگیر مردم، کسی دیگر در پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس نقشی نداشت و نباید از نقش و حضور مردم در عرصه‌های مختلف غافل شد.

وی بیان کرد: نسل جوان باید بداند که ما در دوران جنگ، از ۱۳ کشور اسیر داشتیم و از ۴۴ کشور غنیمت گرفتیم و این آمارها نشان می‌دهد که چه کشورهایی از صدام حمایت کردند، در صورتی که ما جز به مردم به کسی متکی نبودیم.

فرمانده اسبق لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران همه ما در برابر دشمن قداره یکی بودیم و هدف همه یکی بود و در شرایطی توانستیم انقلاب را به پیروزی برسانیم که ۳۰۰ هزار مستثار خارجی در ایران بودند و به هنگام ورود به کشور، حق توحش از ما حقوق دریافت می‌کردند.

قربانی ادامه داد: با بررسی وضعیت و تجاوزهای گذشته مشاهده می‌شود که ستمکاران و مستکبران حتی یک وجب از خاک کشور را نگرفتند و در نهایت مبارزان جبهه مقاومت به پیروزی رسیدند.

وی ادامه داد: جوان ایرانی باید با الگوگیری و الگوبرداری از رشادت‌ها، مقاومت‌ها و جان نثاری‌های جوانان دیروز، قلب‌شان گوش به فرمان ولی فقیه باشد و دفاع از ارزش‌ها را به خوبی بشناسند و مدافع آن ارزش‌ها باشند.

وی خاطرنشان کرد: مراسم یادواره‌های شهدا برای این است که جوانان ایرانی، ورزشکاران و مردم نسبت به دشمن آگاهی کامل داشته باشند.

یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: در اعتراضات اخیر که عده‌ای از آن سوءاستفاده کرده و دست به اغتشاشات زدند، بر همگان محرز شد که قدرت‌های دنیا و دشمنان ایران، با دادن پول و تجهیزات باندهایی را در کشور تشکیل دادند که البته بسیاری از آنها در اقصی نقاط کشور شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم که جمعی از آنان نیز ورزشکار بودند، شجاعت، صبر، ایستادگی و ایمان را رزمندگان دفاع مقدس آموختند و این تفکر امروز در غزه، لبنان، فلسطین، عراق و سوریه حاکم شده است.

گلستانی‌ها ولایتمدار در همه حال پشتیبان واقعی انقلاب هستند

فرمانده اسبق لشکر ۲۵ کربلا گفت: گلستان از استان‌های خوب کشور است که در حوادث اخیر، کوچکترین مشکل و حادثه‌ای از جمله شکستن شیشه و موارد مشابه در آن گزارش نشد و این مساله ناشی از مدیریت و صلابت مردم است.

قربانی افزود: مردم گلستان با داشتن رزمندگان افتخارآمیز در لشکر ۲۵ کربلا که در طول هشت دفاع مقدس و در هر عملیات با حضورشان موثرشان دستاوردهای بزرگی برای کشور، نظام و انقلاب به ارمغان آوردند، به خوبی با انواع بحران‌ها و ترفندها و دسیسه‌ها دشمنان آشنایی دارند چراکه مردمان این استان نشان داده‌اند که در همه حال و در سخت‌ترین شرایط پشتیبان انقلاب به معنای واقعی هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان هم در این مراسم گفت: گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و سایر شهدا، کوچکترین وظیفه همه ما به ویژه مسوولان است.

قاسمعلی برزمینی اظهارداشت: گلستان شهدای زیادی تقدیم نظام و انقلاب کرده که ۳۰۵ نفر از آنان از قهرمانان و مدال‌آوران ورزشی بودند.

وی ادامه داد: میزهایی که امروز در خدمت داریم، از ثمره خون شهدا به ما رسیده و ما باید به رسم امانت از آن پاسداری و حفاظت کنیم.

در این مراسم که جمع کثیری از ورزشکاران حضور داشتند، «علی شریفی» به مداحی و نوحه‌خوانی پرداخت و گروه سرود «آوای رضوان» وابسته به آستان قدس رضوی نیز قطعه‌ای را اجرا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha