علاقه به گمنام‌ماندن، از ویژگی‌های شاخص شهید سلیمانی بود

گرگان- ایرنا- یکی از فرماندهان لشگر ۲۵ کربلا و راوی دفاع مقدس گفت: علاقه به گمنامی از ویژگی‌های بارز و شاخص شهید سلیمانی بود، بطوری که بعد از عملیات‌ها بدون شناسایی شدن در کنار سربازانش، پیکر شهدا را جمع‌آوری می‌کرد.

به گزارش ایرنا تقی ایزد روز پنجشنبه در ششمین یادواره شهدای ورزشکار گلستان در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار کرد: حتی در هوای سرد و یخبندان، زمانی که سربازان گردان و لشگر وی در حال پاکسازی منطقه بودند و به خیال خود فرماندهان ارشد در حال استراحت در اتاقی گرم نشسته‌اند، حاج‌قاسم کنار سربازان حضور داشت.

وی بیان کرد: صبوری، ایثار و گذشت شهید سلیمانی از دیگر ویژگی‌های بارز او بود، بطوری که در پاکسازی بعد از عملیات‌ها، در حالی که صدای سربازان به نشانه اعتراض بلند می‌شد، خود را نشان نمی‌داد و معرفی نمی‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: در چند عملیات بارها در کنار حاج‌قاسم حرف‌های سربازان و ناراحتی‌های آنان را نسبت به فرماندهانشان می‌شنیدم و می‌خواستم به آنان او را معرفی کنم، اما هر بار به طریقی مانع این کار می‌شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: در هوای سرد و یخبندان که موی بیرون آمده از کلاه و ریش و سبیل‌ یخ می‌زد، حاج‌قاسم شهیدان را در حالی که خون همچنان از بدنشان جاری بود، بالای سر می‌گرفت و حاضر بود سر و صورت و بدنش خونی باشد، اما هیچ شهیدی دست نیروهای رژیم بعثی عراق در زمان جنگ نیفتد.

ایزد افزود: همین خون‌های شهدا روی بدن حاج‌قاسم، او را به عنوان سردار دل‌ها و القابی این چنین معرفی کرد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی معتقد بود، این شهدا در واقع جوانانی هستند که خانواده‌هایشان آنها را به ما امانت سپرده‌اند تا با رشادت، ایثار و گذشت آنان از کیان جمهوری اسلامی ایران در مقابل متجاوزان دفاع کنیم و ما وظیفه داریم در وهله اول، آنان را سالم به خانواده‌ها باز گردانیم و حتی پس از شهادت این دلیر مردان، باید پیکر پاک و مطهر آنان را تحویل خانواده‌ها دهیم و پدران، مادران، همسران و فرزندان را از چشم‌ انتظاری در بیاوریم.

وی اضافه کرد: صحبت و روایت کردن در خصوص ویژگی‌ها و شخصیت سرداری چون شهید حاج‌قاسم که روز گذشته حضور مردم را در مراسم چهارمین سالگردش همه دنیا دیدند و مشاهده کردند دشمنان نیز توان دیدن این صحنه‌ها را ندارند و دست به جنایت، کشتار و ترور ناجوانمردانه می‌زنند، به چند دقیقه کفایت نمی‌کند، بلکه روزها و حتی ماه‌ها باید در این زمینه صحبت کرد.

علاقه به گمنام‌ماندن، از ویژگی‌های شاخص شهید سلیمانی بود

قاسمعلی برزمینی مدیرکل ورزش و جوانان گلستان هم در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای روز گذشته کرمان و شهیدان ورزشکار این استان بر ادامه راه شهدا و محکوم کردن حمله تروریستی روز گذشته کرمان تاکید کرد.

استان گلستان ۳۲۰ شهید ورزشکار تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha