۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 84899929
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

بازدید از بناهای تاریخی اصفهان هفتم و هشتم مهر رایگان است

اصفهان – ایرنا – اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان اعلام کرد: بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این استان روزهای هفتم و هشتم مهر به مناسبت هفته گردشگری، رایگان است.

 به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان روز پنجشنبه اعلام کرد: امکان بازدید گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی از کلیه بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری تحت اختیار این اداره کل در روزهای پنجشنبه هفتم و جمعه هشتم مهر جاری به صورت رایگان فراهم شده است.

بر اساس این گزارش، همچنین دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و صنعت هتلداری عصر امروز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اصفهان گشایش می یابد و به مدت پنج روز برپاست.

پنجم مهر روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری است.

۲۰ برنامه فرهنگی هم‌زمان با پاسداشت هفته گردشگری در استان اصفهان برگزار می شود که از جمله آنها می توان به افتتاح ۱۱ طرح گردشگری، برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی، گردشگری و صنعت هتلداری، برگزاری کلاس آموزشی گردشگری ویژه نوجوانان، اجرای آئین سنتی قالیشویان در مشهد اردهال که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است و نشست مدیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های فلات مرکزی ایران در قالب مثلث طلائی گردشگری منطقه مرکزی ایران اشاره کرد.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های "وزوان" ،"مزدآباد" و "مون" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha