تولیدکننده کود شیمیایی تقلبی در پارس آباد بیش از هشت میلیارد ریال جریمه شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: تولید کننده کود و سموم شیمیایی تقلبی در شهرستان پارس آباد مغان به پرداخت بیش از هشت میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

علی رحیمی‌آذر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس گزارشی ماموران نیروی انتظامی مبنی بر کشف و ضبط ۲۳ قلم انواع کود و سموم شیمیایی تقلبی به ارزش بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال پرونده ای در این خصوص تشکیل شد.

وی بیان کرد: با توجه به عدم همخوانی مندرجات روی پاکت و محتویات داخل ظروف و کیسه ها بررسی بیشتر موضوع به کارشناسان و متخصصان حوزه کشاورزی ارجاع داده شد.  

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با بیان اینکه این فرد فاقد صلاحیت لازم برای تولید کود و سموم شیمیایی بود، اظهار کرد: طبق اعلام نظر کارشناسان کود و سموم شیمیایی کشف شده علاوه بر تقلبی بودن در صورت استفاده به مزارع کشاورزان خسارت و زیان وارد می کرد.

رحیمی آذر اضافه کرد: شعبه رسیدگی کننده با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیات لازم و اخذ آخرین دفاعیات، اتهام انتسابی را محرز و این فرد متخلف را به پرداخت هشت میلیارد و ۶۵۵ میلیون و ۴۲۰ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

وی با بیان اینکه کشاورزان باید به هنگام تهیه و خرید کود و سموم شیمیایی به شماره ثبتی ماده کودی و سمومی که بر روی کیسه ها و بطری ها نوشته شده دقت کنند، تصریح کرد: کشاورزان برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کود و سموم مورد نیاز خود را تنها از عوامل توزیع مجاز کود و سموم در تهیه کنند.

 این مقام مسئول تصریح کرد: تولید، خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رحیمی‌آذر گفت: تمامی واحدهای تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و افزود: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

وی اظهارکرد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا،تقلبی بودن کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha