۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۸:۱۶
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84902596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۱۲۸ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه ایلام انجام شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: نیمه نخست سال جاری ۲ هزار و ۱۲۸ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه در سطح استان توسط این اداره کل انجام شده است.

مهناز همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین این مدت (نیمه نخست سال) ۳۹ مورد صدور و تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد، ۳۴ مورد صدور گواهی تأییدیه تجهیزات بازی و ۷۱ مورد تاییدیه آسانسور در استان انجام شده است.

وی افزود: طی این بازه زمانی ۳۲۹ فقره نمونه برداری از مراکز تولید و ۷۶ مورد نمونه برداری طرح طاها انجام شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به صدور کالای استاندارد از مرز مهران در نیمه نخست سال جاری یادآور شد: ۷۵ هزار و ۸۵۸ هزار تن کالای استاندارد طی مدت یاد شده از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

همتی تاکید کرد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

وی اضافه کرد: این مدت (نیمه نخست سال) بیش از ۱۸۲ تن کالای استاندارد از مرز مهران وارد کشور شده است.

مدیرکل استاندارد استان ایلام ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی برای ۸۰۸ فقره پرونده صادراتی و ۱۰ فقره پرونده وارداتی مجوز (صادرات و واردات) صادر شده است.

همتی بیان کرد: ۹۵۸ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

سال گذشته ۲۲۰ واحد تولیدی فعال استان زیر پوشش اداره کل استاندارد ایلام قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha