۶۲۸ خانه ورزش روستایی در استان اصفهان فعال است

اصفهان- ایرنا - دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان گفت: ۶۲۸ خانه ورزش روستایی در این استان فعال است و امسال برای افزایش آنها برنامه‌ای نداریم.

علی صفایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این خانه ها در تمام بیشتر روستاها و مناطق محروم قرار دارد و هدف از راه اندازی آنها افزایش فعالیت‌های ورزشی، کاهش فقر حرکتی، استعدادیابی و بهبود روحیه و شور ونشاط در این مناطق است.

وی ادامه داد: مساحت هر خانه ورزش روستایی بطور میانگین ۱۰۰ مترمربع مساحت است و دارت، میز شطرنج، تخته تاتامی، تنیس روی میز، فوتبال رومیز، توپ و تور والیبال و توپ و دروازه گل کوچک در آنها قرار دارد.

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان تصریح کرد: جشنواره ورزشی خانه های ورزش روستایی برای امسال در نظر گرفته شده است تا رقابتی مفرح و جذاب بین روستاییان باشد.

صفایی اظهارداشت: این رقابت ها مشتمل بر حدود پنج رشته ورزشی در ماه جاری و در شهرستان اردستان و بصورت استانی در شهرستان اردستان برگزار می شود.

وی با بین اینکه بازی های بومی محلی جزو فرهنگ هر ناحیه است، گفت: نگهداشت این میراث ارزشمند ضروریست و برگزاری مسابقات و جشنواره‌های گوناگون با محوریت این ورزش‌ها به حفظ آنها کمک خواهد کرد.

بر پایه نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر متشکل از یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد ۱۹۶ هزار خانوار روستایی هستند.

استان اصفهان حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در این استان فعالیت می‌کنند. 

تاکنون افزون بر ۲ هزار و ۴۰۰ بازی بومی محلی در کشور شناسایی شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha