دستگیری ۶ شکارچی و صیاد غیرمجاز در شهرستان‌های پارس آباد و بیله‌سوار

اردبیل - ایرنا - ۶ شکارچی و صیاد غیرمجاز و متخلف در شهرستان‌های پارس آباد و بیله‌سوار در شمال استان اردبیل دستگیر شدند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید، ۲ صیاد غیرمجاز و متخلف را دستگیر کردند.

عسگر جبرائیلی افزود: این متخلفان برخلاف قوانین و مقررات، اقدام به کلرریزی و مسموم کردن آب کانال و صید انواع ماهیان از کانال آبرسانی می کردند، که حین کلرریزی و جمع آوری ماهیان توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست بیله سوار دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: از این صیادان غیرمجاز و متخلف تعداد ۳۵ قطعه اسبله ماهی، ۸ قطعه کپور ماهی و مقدار ۵ کیلوگرم پودرکلر، یک رشته تور سالک و یک عدد قفس تله ای کشف و ضبط شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهرستان بیله سوار هم مرز کشور آذربایجان دارای منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود بوده و با توجه به تعدد منابع آبی از جمله کانالهای آبرسانی، تصفیه خانه آب شرب و کشاورزی در این منطقه، زیستگاه انواع آبزیان عادی و حمایت شده از جمله کپور، صوف و زرده پر و ... است.

جبرائیلی بیان کرد: همچنین سه شکارچی غیرمجاز و متخلف که با استفاده از یک قبضه اسلحه شکاری دولول، اقدام به شکار غیرمجاز یک سر خرگوش نر کرده بودند، پس از چندین ساعت کنترل و مراقبت توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار دستگیر شدند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار اضافه کرد: پنج شکارچی غیرمجاز و متخلف دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد نیز گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده مغان، موفق به دستگیری یک نفر متخلف حین شروع به شکار شدند.

شاهین جهانگیرزاده افزود: از این شکارچی غیرمجاز و متخلف یک قبضه اسلحه شکاری دولول ساچمه زن به انضمام سه عدد فشنگ ساچمه ای کشف و ضبط شد.

او اظهار کرد: این شکارچی غیرمجاز و متخلف دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد.

شهرستان ۱۷۷ هزار نفری پارس‌آباد مغان در ۲۳۰ کیلومتری و شهرستان بیله سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در جوار مرزهای جمهوری آذربایجان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha