امام جمعه ایلام: دوری از قرآن نسل جوان را در معرض آسیب های هنجارشکنانه قرار می دهد 

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نسل جوان و نوجوان کنونی که تربیت شده انقلاب اسلامی هستند به علت حملات گسترده رسانه ای و تبلیغاتی دشمنان، در معرض انواع آسیب های هنجارشکنانه قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلیمن اله نور کریمی تبار روز دوشنبه در آیین تجلیل از فعالان قرآنی استان اظهار داشت: حوادث هنجارشکنانه روزهای اخیر نشان می دهد، مسوولان فرهنگی و رسانه ها آن طور که باید مبانی دینی، ارزش های معنوی، فرهنگ متعالی قرآن و دستاوردهای شهدا و رزمندگان را در بین نسل جوان و نوجوان و در سطح مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی نهادینه و تبیین نکرده اند.

وی افزود: آینده جامعه ما در دست قشر جوان و نوجوان است که باید با مفاهیم قرآنی، معنویت، ارزش های دینی و ملی، دستاوردهای رزمندگان و شهدا مانوس شوند و از طریق انس با قرآن در برابر هجمه های دشمنان مصونیت یابند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: سال های اخیر تلاش زیادی شد که طرح وارداتی و تحمیلی ۲۰۳۰ در مدارس و آموزشگاه های ایران اجرایی و عملیاتی شود تا بنیان آموزشی کشور برای نسل های جدید بر اساس فرهنگ وارداتی غرب تربیت شوند.

وی تاکید کرد: مساجد و محافل قرآنی باید رونق بگیرد و عمل به معارف الهی در بین جوانان و نوجوانان جدی تر پیگیری شود تا ارزش های دینی جای خود را به جذابیت های فریبنده و موقتی دنیوی ندهد.

وی با بیان اینکه قرآن مهجور مانده است، تاکید کرد: فرهنگ معنوی انس با قرآن در سطح محلات و بطن خانه های مردم نهادینه شود و از کلام وحی به عنوان هدایتگر از ظلمات به سوی روشنایی بهره برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام هم گفت: امروز چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بود که از برگزیدگان این دوره تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی افزود: در مرحله شهرستانی تیرماه سال جاری تعداد ۴۵۰ نفر شرکت کننده داشتیم که ۸۶ نفر با کسب رتبه های برتر به مرحله استانی راه یافتند.

وی ادامه داد: در مرحله استانی نیز ۲۸ نفر شامل ۱۱ آقا و ۱۷ خانم حائز عناوین برتر شدند که از این تعداد ۹ نفر به مرحله کشوری به مسابقات قرانی راه یافتند.

عزیزی اظهار داشت: برای این برندگان قبل از اعزام به مسابقات کشوری، اقداماتی چون لجستیک، پشتیبانی، کارگاه های آموزشی و توجیهی انجام خواهد گرفت تا در مسابقات کشوری عناوین برتر را کسب کنند.

وی یادآور شد: همچنین از خادمان مواکب و ایستگاه های صلواتی فعال در ایام اربعین نیز تجلیل شدند و از محل موقوفه خیرین استان ایلام و استان های معین هزینه های کلانی صرف خدمت رسانی به زائران شد.

وی تاکید کرد: باید از هم اکنون برای اربعین سال آینده تجهیزات و امکانات سرمایشی و خنک کننده برای زائران تدارک دیده شود و وقافان نیز در این زمینه ورود کنند تا کاستی های سرمایشی اربعین امسال برای سال آینده مرتفع شود. عزیزی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که خیرین و فعالان قرآنی باید به ان اهتمام داشته باشند، بسط و گسترش فرهنگ غنی قرآنی در سطح جامعه به ویژه در میان خانواده ها و محلات است.

به گزارش ایرنا، در این مراسم تعدادی از قاریان، حافظان، خادمان و فعالان قرآنی در حوزه های مختلف و همچین خادمان ایستگاه های صلواتی اربعین مورد تجلیل قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha