۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84903784
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 تکالیف دستگاه‌های خراسان‌شمالی برای رشد اقتصادی ۷ درصدی مشخص شد

بجنورد-ا یرنا- سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: تکالیف و وظایف مختلف برای دستگاه های اجرایی برای رسیدن به اهداف رشد اقتصادی هفت درصدی در استان مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر فخرموحدی روز سه شنبه در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی اظهارداشت: هدفگذاری برای رشد هفت درصدی در اقتصاد خراسان شمالی در اولویت دستگاه های اجرایی قرار دارد و در این زمینه تلاش می شود.

وی تصریح کرد: فعالیت های اجرایی برای رسیدن به این هدف در خراسان شمالی به کندی پیش می رود و نیمی از سال سپری شده و زمان زیادی از دست رفته است به هر حال باید با تلاش دستگاه های مختلف برای رسیدن به رشد اقتصادی مورد نظر گام موثری برداشت.

فخر موحدی گفت: باید برای توسعه اقتصادی استان از دانش و ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود، به ویژه در بخش کشاورزی باید مراکز خدمات کشاورزی و تشکل ها در کنار هم قرار گیرند.

وی عنوان کرد: صادرات محصولات تولیدی بخش کشاورزی باید توسعه یابد و آموزش های مهارتی و فنی مد نظر قرار گیرد.

لزوم اجرایی شدن الگوی کشت کشاورزی

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی بر لزوم اجرایی شدن الگوی کشت کشاورزی تاکید کرد و گفت: این طرح در استان از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید اجرایی شود.

وی عنوان کرد: کشاورزی، اولویت نخست برای توسعه استان است و در این زمینه، اجرایی شدن الگوی کشت در این خطه از کشور اهمیت بالایی دارد و با تحقق آن بهره وری در این بخش ارتقا می یابد.  

به گزارش ایرنا، در خراسان شمالی میزان رشد اقتصادی در بخش کشاورزی ۹.۷ درصد، بخش خدمات ۶.۲ درصد، بخش معدن ۴.۳ درصد و بخش صنعت ۷.۳ درصد هدفگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha