۸۵ درصد هدفگذاری کمک‌های مردمی به کمیته امداد خراسان‌شمالی محقق شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: امسال ۱۸۱ میلیارد تومان از کمک های مردمی به این نهاد حمایتی هدفگذاری و تاکنون ۸۵ درصد آن محقق شد.

مجید الهی راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمک های مردمی به کمیته امداد در قالب زکات، صدقات و طرح اکرام و ایتام انجام می شود که ۱۸۱ میلیارد تومان برای امسال هدفگذاری شد.

وی تصریح کرد: ۱۵۳ میلیارد و ۹۲۶ میلیون تومان کمک از خیران، مردم، موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری استان در نیمه نخست امسال جمع‌آوری شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: مردم ۴۲ میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان در طرح اکرام و ایتام کمک کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه ۳۹ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: در این مدت ۳۲ میلیارد و ۱۱۹ میلیون تومان زکات جمع آوری شد که نسبت به میزان مشابه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش یافت و در بخش صدقات نیز چهار میلیارد و ۸۱۴ میلیون تومان جمع آوری شد.

الهی راد در ادامه با اشاره به اینکه ۱۷۸ مرکز نیکوکاری در سطح استان دایر است گفت: این مراکز نیز در این مدت ۹۷ میلیارد و ۷۵۶ میلیون تومان از نیکوکاران جمع آوری کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استان‌های کشور قرار دارد.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha