امکانات موجود اطفای حریق پاسخگوی مواقع بحرانی بخش کجور نوشهر نیست

نوشهر- ایرنا - بخشدار کجور نوشهر با اشاره به وقوع آتش‌سوزی روستای"دلسم" با برجا گذاشتن سه میلیارد ریال خسارت گفت: کمبود امکانات اطفای حریق پاسخگوی مواقع بحرانی این بخش کوهستانی و ییلاقی شهرستان نوشهر نیست.

حسین بیژنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این حادثه عصر روز جمعه در این روستا حادث شد که متاسفانه یک واحد تجاری و دامداری در جوار آن به علت اتصالی سیم برق در آتش سوخت و پس از ساعت ها در نهایت حوالی ساعت ۲۱ شب گذشته باهمکاری نیروهای مردمی و آتش نشانان منطقه خاموش شد.

این روستای واقع در شمال شرقی مرکز بخش کجور دست کم ۴۵۰ خانوار جمعیت دارد.

وی کمبود امکانات اطفای حریق با توجه به گستره زیاد جغرافیایی را یکی از دل نگرانی های مسوولان و مردم این بخش کوهستانی برشمرد و افزود : این بخش بیش از هزار و یکصد کیلومتر مربع مساحت، ۶۴ نقطه روستایی و ۲ نقطه شهری برخوردار است که اکنون دارای ۲ دستگاه خودروی آتش نشانی است.

وی توضیح داد : شهرداری پول مرکز بخش کجور یک دستگاه خودروی آتش نشان دارد که به علت فرسودگی و مستهلک بودن در حال تعمیر است و خودروی آتش نشانی روستای کینج هم به علت در اختیار نداشتن نیروهای آموزش دیده در زمان بحران نمی تواند در حد مطلوب خدمات ارایه دهد بنابراین زمانی که بحرانی مانند آتش سوزی در نقاط روستایی و حتی در عرصه های جنگلی رخ می دهد این اتفاقات چالشی است که در طول ماه های سال با آن دست به گریبان هستیم.

وی از مسوولان امر برای رفع این چالش اساسی این بخش خواستار کمک شد.

بخش کجور نوشهر واقع در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی نوشهر به علت برخورداری از موقعیت های ممتاز و منحصربفر گردشگری در تمامی فصول به ویژه نیمه نخست سال پذیرای هزار مسافر و گردشگر است و این بخش ییلاقی و کوهستانی دست کم ۱۲ هزار نفر جمعیت ثابت و حدود سربرابر جمعیت متغییر در خود جای داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha